صفحه اقتصاد بررسی می کند:

دیوید کارد و جاشوا انگریست و گویدو ایمبنز برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ کیستند؟

توضیحاتی درباره سوابق و فعالیت های برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ میلادی یعنی دیوید کارد و جاشوا انگریست و گویدو ایمبنز در صفحه اقتصاد منتشر شد!

دیوید کارد و جاشوا انگریست و گویدو ایمبنز برندگان نوبل اقتصاد 2021 کیستند؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سوابق و فعالیت های برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ میلادی یعنی دیوید کارد و جاشوا انگریست و گویدو ایمبنز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی اسامی برندگان نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شده است؛ سه اقتصاددان دانشگاه‌ های ایالات متحده آمریکا که به دلیل فعالیت در حوزه اقتصاد نیروی کار (مهاجرت‌، تحصیل و آموزش شغلی و نابرابری) و تجزیه و تحلیل روابط علی به صورت مشترک برنده این جایزه جهانی شناخته شدند…

نیمی از این جایزه به دیوید کارد (متولد سال 1956 میلادی در کانادا) اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی ایالات متحده آمریکا و نیم دیگر نیز به صورت مشترک به جاشوا انگریست (متولد سال 1960 میلادی در ایالات متحده آمریکا) استاد موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کمبریج و گویدو ایمبنز (متولد سال 1963 میلادی در هلند) اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد اهدا شد!

جالب است بدانید دیوید کارد از جمله اقتصاددانی است که معتقد به افزایش مهاجرت به ایالات متحده آمریکا است و مهاجران را تهدیدی برای بازار کار نمی‌ داند! گویدو ایمبنز نیز از سال 2001 میلادی عضو انجمن اقتصادسنجی، از سال 2009 میلادی عضو آکادمی علوم و هنرهای ایالات متحده آمریکا، از سال 2017 میلادی عضو خارجی آکادمی علوم و هنرهای سلطنتی هلند و همچنین از سال 2020 میلادی نیز عضو انجمن آمار ایالات متحده آمریکا می باشد.

بد نیست بدانید بر خلاف دیگر جوایز نوبل، جایزه نوبل اقتصاد به اراده آلفرد نوبل تعیین نشده است! بلکه برای بزرگداشت او از سال ۱۹۶۸ میلادی از سوی بانک مرکزی به اقتصاددانان برتر اهدا می‌ ‎شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان