آیا قیمت دلار در روزهای آینده صعود می کند؟+ عوامل موثر بر قیمت دلار

در چند هفته اخیر قیمت دلار  صعودی بوده است و قیمت درهم عاملی بوده که در این روزها سیگنال را برای بازار دلار ارسال کرده است.

آیا قیمت دلار در روزهای آینده صعود می کند؟+ عوامل موثر بر قیمت دلار

در چند هفته اخیر قیمت دلار صعودی بوده است و قیمت درهم عاملی بوده که در این روزها سیگنال را برای بازار دلار ارسال کرده است.
به گزارش صفحه اقتصاد، چه سیگنال‌هایی در بازارهای خارجی و داخلی بر این نوسانات قیمتی موثر بوده است؟
در روزهای اخیر در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد. چه سیگنال‌هایی بر بازار اثرگذار بوده است؟

عوامل موثر بر قیمت دلار

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در خصوص مسائلی که در روند صعودی اخیر قیمت دلار موثر بوده بیان کرد: اگر با دید برجامی نگاه کنیم توقف مذاکرات و ابهام در پیش‌بینی روند آینده، اکنون در حال تحت تاثیر قرار دادن بازار ارز است.

او ادامه داد: اما نکته مهم‌تری که در این خصوص وجود دارد این است که اگر شاخص دلار آمریکا را بررسی کنیم باتوجه به رشد نرخ تورم و افزایش نرخ بهره، سپرده‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا افزایش یافته و میزان تقاضا را در جهان افزایش داده است. این افزایش تقاضا تا حدودی در کشور ما هم مشاهده می‌شود.

دیبا در مورد یکی دیگر از عوامل تاثرگذار بر بازار گفت: قیمت درهم عاملی بوده که در این روزها سیگنال را برای بازار دلار ارسال کرده است.

این کارشناس بیان کرد: از دید تکنیکال، مرز روانی ۲۸ هزار و ۶۰۰، مرزی است که شکستن آن تاکنون برای دلار امکان‌پذیر نبوده، اما با توجه به اینکه این سطح بارها تست شده و ناکام مانده است امکان دارد ریزش قیمت این بار به معنی جمع کردن انرژی برای شکستن محدوده ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان باشد و هرچه پایین بیاید می‌تواند جذابیت ورود را برای سرمایه‌گذار نوسان‌گیر بیشتر کند.

دیبا ادامه اد: از طرفی باید این را هم درنظر داشته باشیم سیاست‌هایی که از طرف چین اعمال می‌شود علاقه‌ای برای تضعیف دلار ندارد و می‌خواهد شاهد دلار قوی‌تری باشد.

سیگنال‌های افزایشی برای بازار طلا

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی گفت: اخبار برجام نشان می‌دهد احتمال امکان توافق کم است. دولت هم تلاش می‌کند با گفتاردرمانی‌ها بازار را نگه دارد. از سوی دیگر، در بحث پایه پولی، بی‌انضباطی مالی همچنان موج می‌زند و نقدینگی نیز به تبع پایه پولی رشد می‌کند.

او ادامه داد: اشتباهی که درحال حاضر سیاست‌گذار انجام می‌دهد آن است که بازارها را سرکوب می‌کند و اجازه نمی‌دهد با تورم رشد کند.

این کارشناس یادآور شد: روند دلار و طلا احتمالا صعودی باشد. هرچند که دولت سعی دارد آن را کنترل کند. روند انس هم تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی به نظر می‌رسد. درنتیجه طلا با این دو اهرم می‌تواند صعود بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان