در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر؛

دکتر انصاری نیک؛ پتروشیمی بندرامام به خودی خود یک رزمنده ، جانباز و از خانواده شهدا است

صفحه اقتصاد - مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور گسترده مدیران و کارکنان پتروشیمی بندرامام در مسجد مجتمع برگزار شد.

دکتر انصاری نیک؛ پتروشیمی بندرامام به خودی خود یک رزمنده ، جانباز و از خانواده شهدا است

صفحه اقتصاد - مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور گسترده مدیران و کارکنان پتروشیمی بندرامام در مسجد مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، در این مراسم که روز یکشنبه هفتم خردادماه برگزار شد ، دکتر انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اظهار داشت؛ «خدا را سپاسگزارم که توفیق پیدا کردیم بعد از ۴۰ سال یک واقعه خاص تاریخی را گرامی بداریم و آن آزادسازی خونین شهر و خرمشهر عزیز ما است. »

ایشان با اشاره به جایگاه صنعت در دوره دفاع مقدس ،بیان داشت؛ «پتروشیمی بندر امام به دلیل جایگاهی که در صنعت دارد در دوران جنگ و دفاع مقدس مسئولیت، احساس، تعهد و رغبت آن جایگاه بیش از همیشه حس میشد و امروز ما در این مراسم مشارکت داریم و این روز ارزشمند را گرامی میداریم به دلیل آنکه شهدای گرانقدر پتروشیمی بندر امام که تعدادی از آنان در بمباران در مجتمع به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و از همین رو است که می گویم پتروشیمی بندر امام خود یک رزمنده و جانباز است و خود از خانواده شهید ست چون عزیزانش در این مکان به شهادت رسیده اند. »

دکتر انصاری نیک افزود؛ «با توجه به هزار و هفتصد نفر ایثارگری که در این شرکت بزرگ داریم ، شایسته بود که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و یادی کنیم از رشادت ها و دلاوری ها و شجاعت ها و مجاهدت های بزرگان و پیشکسوتان من در عرصه جهاد و همینطور شهدای والا مقام تا بتوانیم از این فضا و از این معنویت توشه ای ببریم و دلمان را به خدا بسپاریم و به یاد آن عزیزان باشیم. باید از آن عطر پیروزی همیشه همراه خودمان داشته باشیم و پیروزی در خرمشهر برای تمام مردان و زنان ما به یاد ماندنی بود. »

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام تصریح کرد؛ «در آثار دفاع مقدس از زبان فرماندهان و بسیجیان و سپاهیان خاطراتی ارزشمند نقل شده و از آن روزها به یادگار مانده است. کسی که اهل دل است با قرائت هر سطر از این کتاب ها هم اشک است و هم عشق و هم افتخار است . تمام آن لحظات با آن معنویت در متن فرهنگ اسلامی ملت ایران ضبط شده است و صف آرایی جدید نیروهای رزمنده با ابتکار عمل و جسارت فرماندهان عزیزی چون شهید سپهبد صیاد شیرازی و حاج محسن رضایی به عنوان فرماندهان قرارگاه کربلا و شهدای بزرگواری چون حسن باقری و حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهانی چون حاج مرتضی گرگانی ، سردار غلامعلی رشید و تعداد زیادی از فرزندان عزیز استان خوزستان میسر شد. »

ایشان یادآور شد ؛ «در عملیات بیت المقدس که بعد از عملیات طریق القدس و ثامن الائمه بود به منظور عقب راندن ارتش عراق از منطقه غرب کارون و عقب راندن آنها تا مرز بین المللی و آزاد سازی شهر خرمشهر برنامه ریزی شد و در اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ با رمز یا علی ابن ابی طالب عملیات بزرگ بیت المقدس شروع شد و در چهار مرحله انجام شد. از ۱۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد چهار مرحله عملیات انجام شد و شهر خرمشهر تا ظهر روز سوم خرداد آزاد شد. عملیات بیت المقدس را رشادت و شجاعت و جسارت فرماندهان و شهدا و رزمندان عزیز ما فراتر از اهدافی که فکر می کردند به انجام رسید و جهانیان را بهت زده کرد. دنیا دید که ملت اصیل ایران درطول تاریخ هرگز در برابر دشمن سر فرود نیاورده است و با تکیه به ایمان الهی و ابتکار عمل فرزندان خود همیشه می تواند دشمنان را سر جای خود بنشاند. تصور استکبار جهانی این بود که با حمله صدام انقلاب اسلامی عملا شکست می خورد و کشور اشغال می شود و زیر سلطه می رود و یا تجزیه می شود ولی کور خواندند و از ایمان مجاهدین اسلام غافل بودند. »

دکتر انصاری نیک با تشریح جایگاه رفیع امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس ، اظهار کرد؛ «بخشی از دلایلی که این پیروزی بزرگ و شگفت آور را رغم زد و جهانیان را شگفت زده کرد، نقش روحیه دهنده رهبری امام خمینی و روحیه رزمندگان و عشق آن ها به شهادت و ایمان آن ها به مکتب نورانی اسلام است. در متن جنگ این ویژگی ها را پیدا می کنید نه ابزار ها و تجهیزات نظامی ؛ ارتش عراق که در غرب کارون مستقر بودند از نظر تعداد نیروها سه برابر بودند از نظر تجهیزات و تانک ها و هواپیماها و تیپ های زرهی و مکانیزه ده برابر ما بودند ولی این دشمن تا دندان مسلح با رشادت رزمندگان ما سست شد و در اولین روزهای عملیات بخشی از تیپ های آن ها عقب نشینی کردند و صحنه عملیات را ترک کردند و برای دفاع در مواضع جدید قرار گرفتند. این وضعیت حاصل ترس از ایمان رزمندگان اسلام بود. »

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام تشریح کرد؛ «این ها درس های آزادسازی خرمشهر برای ما است. روحیه ای که رهبری و فرماندهی جنگ به ما می داد و ایمان مجاهدین و موضوعی که یافته و احساس خود من است. وقتی تاریخ مردم ایران را می خوانیم اصالتی خاص در این مردم می بینیم. تکیه فرزندان این کشور به این روح و ایمان است. آنها اصالتی دارند که در برابر تمامی دشمنان خاص جلوه می کنند. دشمنان ما همیشه آدم هایی غیر اصیل بودند هر کدام نمایشی از قدرت و اقتدار دادند که بیانگر بی اصالتی و عدم استقلال آن ها است. همیشه قدرتی پشت سرشان بود و هدایتشان می کرد. آن قدرت جز استکبار جهانی نبود و امروز هم دشمنان ما از شمال و جنوب و شرق و غرب شاخ و شانه می کشند. در کدامیک از این دشمنان اصالت می بینید و در کدامیک مبتنی بر فرهنگ خود رفتار می کنند و بر اصالت ملت خود تکیه کرده اند؟هیچ کدامشان! همه آن ها با خط و نشان قدرت های منطقه ای و استکبار جهانی و قدرت های امپریالیستی و سرمایه داری در مقابل ما قرار گرفته اند.»

دکتر انصاری نیک در پایان خاطرنشان کرد؛ «می خواهم بگویم همچنان ما مبتنی بر همین اصالت و ایمان و تفکر و عقلانیت و ابتکار عمل و روحیه شهادت طلبی فرزندان ایران کشور عزیز خود را از تجاور متجاوزین مصون می‌داریم و از دوره رستم و سیاوش تا دوره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، همیشه فرزندان ایران سرباز فداکار میهن و دین خود هستند.»

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان