همه چیز از موشک خرمشهر ۴ (خیبر) +فیلم

صفحه اقتصاد - موشک بالستیک «خرمشهر ۴» با نام خیبر ۴ خردادماه 1402 با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از معاونان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

همه چیز از موشک خرمشهر ۴ (خیبر) +فیلم

صفحه اقتصاد - موشک بالستیک «خرمشهر ۴» با نام خیبر ۴ خردادماه 1402 با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از معاونان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

برد این موشک، ۲ هزار کیلومتر و وزن سرجنگی آن نیز، ۱۵۰۰ کیلوگرم است.

این موشک آخرین نسخه پیشرفته خرمشهر است از انواع موشک های نقطه زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است. موتور آن، موتور پیشرفته اروند است که از سوخت هایپرگولیک بهره می‌برد.

متخصصان صنایع موشکی برای ایجاد قابلیت‌های تاکتیکی، موتور موشک خرمشهر ۴ را در داخل مخزن سوخت قرار دادند که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود ۱۳ متر شده است.

موشک خرمشهر ۴(خیبر) مجهز به سیستم کمک ناوبری بوده و قابلیت حمل سرجنگی سنگین را داراست.

این موشک همچنین، از هدایت و کنترل فاز فعال، هدایت و کنترل فاز میانی بهره برده و در برابر جنگال نیز مقاوم است.

وزیر دفاع در این مراسم، رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن را جزو ویژگی‌های موشک خرمشهر 4(خیبر) برشمرد و گفت: این موشک می‌تواند از سر جنگی‌های متنوع استفاده کند و با توجه به ماموریت‌هایی که استفاده می‌شود، از قدرت تحرک و آماده‌سازی در کمترین زمان برخوردار است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه پیام وزارت دفاع در رونمایی از این‌ موشک این است که ساخت موشک ‌خرمشهر ۴ در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی در برابر دشمنان صورت گرفته است، تصریح کرد: این ‌یعنی ما در دفاع از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی مصمم هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان