اختصاصی صفحه اقتصاد

گزارش تصویری از سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - گزارش تصویری از سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار و پنجمین نمایشگاه چشم انداز صنایع

گزارش تصویری از سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - گزارش تصویری از سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار و پنجمین نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به تولید و بازار که در 18 و 19 اردیبهشت ماه 1402 در هتل المپیک تهران برگزار شد، در زیر از نظرتان می گذرد.

در مراسم افتتاح این همایش دکتر سیدشمس‌الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص چشم‌انداز صنعت فولاد با تاکید بر اینکه "ایران جایگاه ممتازی در بازار جهانی فولاد دارد"، گفت: در همین خصوص ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ این صنعت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری کشور در بخش‌های مختلف بر تقاضا برای فولاد نامطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: نه تنها سرمایه‌گذاری بخش خصوصی؛ بلکه سرمایه‌گذاری‌های در تملک دولت نیز تحت فشار است و نوید خوبی برای تولید نیست.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های جدید در زنجیره فولاد باید در دو حوزه تامین ماده اولیه پایدار و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: فولاد به عنوان یک صنعت مادر؛ روابط پیشین و پسین متعددی با سایر صنایع دارد و نقش بسزایی در ارزی‌آوری، ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغالزایی صنایع بالادستی و پایین دستی خود ایفا می‌کند.

دکتر کیوان جعفری تهرانی کارشناس حوزه فولاد نیز وضعیت بازار فولاد طی هفته های اخیر را دستخوش تغییرات متعدد دانست و از فعالان این حوزه درخواست کرد تا برای عبور از این بحران چاره اندیشی کنند.
وی گفت: تولید فولاد ایران در رتبه دهم است البته در مقطعی با یک رتبه رشد به رتبه نهم رسیدیم، اما مجددا به رتبه قبلی بازگشتیم. وی در ادامه گفت: کاهش شدت جنگ اوکراین و عرضه گندله این کشور به بازار تاثیر زیادی در بازار فولاد برجای خواهد گذاشت‌‌.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان