گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد شرکت های بیمه:

رشد ۳۳ درصدی تراز عملیاتی بیمه دانا در پایان بهمن ۱۴۰۰

حاصل فعالیت بیمه دانا در پایان یازدهمین ماه سال جاری ثبت تراز عملیاتی مثبت 2.8 هزار میلیارد تومان، با رشد 33 درصدی

رشد 33 درصدی تراز عملیاتی بیمه دانا در پایان بهمن 1400

حاصل فعالیت بیمه دانا در پایان یازدهمین ماه سال جاری ثبت تراز عملیاتی مثبت 2.8 هزار میلیارد تومان، با رشد 33 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ؛ شرکت بیمه دانا که با نماد " دانا" و سرمایه ثبت‌شده 400 میلیارد تومان در بازار بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش فعالیت یک‌ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این شرکت در بهمن‌ماه سال جاری 726 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 442 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت 284 میلیارد تومان در این ماه بود، اما حق بیمه تولید این شرکت در پایان ۱۱ ماه نخست سال جاری به رقم هفت هزار و 778 میلیارد تومان رسید. که حاکی از رشد 26 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است و خسارت پرداختی با رشد 22 درصدی به چهار هزار و 923 میلیارد تومان رسید. این بیمه خصوصی در این دوره ۱۱ ماهه تراز مثبت دو هراز و 795 میلیارد تومان را ثبت کرد، که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نزدیک به 33 درصد رشد داشته است.

رشد حق بیمه تولیدی و کنترل ریسک بیمه‌نامه‌ها که منجر به رشد کمتر خسارت نسبت به حق بیمه تولیدی بیمه دانا در این دوره شده که باعث کاهش نزدیک به 2 درصدی نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است. نسبت خسارت بیمه دانا در این دوره 63.78 درصد است و این نسبت در سال گذشته 65.65 درصد بوده است. اما این نسبت همچنان از متوسط صنعت بیمه کشور بالاتر است. که دلیل آن سهم عمده دو رشته پر ریسک درمان و ثالث در پرتفوی این شرکت است.

بیمه دانا

بیمه دانا

بیمه دانا با وجود رشد کمی در طی سال جاری اما کیفیت پرتفوی این شرکت تغییری نکرده است. به‌طوری‌که سهم بیمه های زندگی در این دوره 8 درصد است، که نسبت به دوره مشابه سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است و همچنین سهم بیمه درمان 8 درصد کاهش داشته است و از 32 درصد در سال گذشته به 24 درصد در سال جاری رسیده است، سهم بیمه ثالث از 36 درصد به 42 درصد رسیده است. که نشان می دهد در مجموع سهم دو رشته درمان و ثالث در سال جاری 66 درصد است و تنها 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیمه درمان در سبد پرداخت خسارت این شرکت 31 درصد سهم داشته است، این سهم در سال گذشته 37 درصد بوده است و بیمه های زندگی در این دوره 8 درصد سهم داشته اند. که 2 درصد نسبت به سال گذشت کاهش داشته است و سهم بیمه ثالث از 37 درصد به 47 درصد افزایش داشته است.

البته لازم به یادآوری است که با توجه به تاکید بیمه مرکزی و کارشناسان این حوزه، راه گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور و سود آوری شرکت های بیمه ای تمرکز بر گسترش بیمه های زندگی است. شرکت بیمه دانا در سال جاری مجوز یک بیمه نامه زندگی به نام " جان دانا " را گرفته است، که می توان در صورت موفقیت باعث جهش سود آوری این شرکت و همچنین افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.

بیمه دانا در حال حاضر با وجود 77 شعبه، 2442 نمایندگی، 51 شرکت نمایندگی، 276 نمایندگی فروش ویژه بیمه عمر، 1095 کارگزاری و سه دفتر فرعی با در اختیار داشتن حدود 9 درصد از سهم بازار صنعت بیمه کشور خود را به عنوان سومین شرکت بزرگ بازار بیمه کشور شناخته شده است .

گزارش: علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان