محمد باقر ذوالقدر دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کیست؟

محمد باقر ذوالقدر به عنوان دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب منصوب شد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی موافقت کردند.

 محمد باقر ذوالقدر دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کیست؟

محمد باقر ذوالقدر به عنوان دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب منصوب شد. آیت ا… آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی حکمی سردار محمدباقر ذوالقدر را به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

متن این حکم بدین شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمد باقر ذوالقدر دام عزّه

با عنایت به استعفای دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، جناب آقای دکتر محسن رضایی دامت توفیقاته که طی سالیان متمادی خدمات ارزشمندی در این سمت داشته اند و تشکر از زحمات بی دریغ ایشان، جنابعالی را که بحمدالله از شخصیت های انقلابی، صاحب فکر و دارای تجارب ارزشمند اجرایی می باشید، حسب ماده ۳ آیین نامه مجمع تشخیص و تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی، به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می نمایم.

امید است به فضل الهی و با اهتمام و سعی بلیغ در انجام وظایف محوّله در دبیرخانۀ مجمع و سایر وظایف مرتبطه، در پیشبرد امور موفق باشید. در هرحال خداوند یار و ناصرتان باد. إنّه نعم المولی و نعم النصیر.

از مقام معظم رهبری مد ظله العالی به جهت پذیرش پیشنهاد دبیری و نیز نصب جنابعالی به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تشکّر می کنم و سلامتی و دوام عمر همراه با توفیق و تسدید ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست استعفای آقای محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند.

متن پی‌نوشت رهبر معظم انقلاب بر هامش نامه استعفای آقای محسن رضایی به این شرح است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر محسن رضایی

تلاش‌ها و زحمات شما در سالیان متمادی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت فراموش نشدنی است. ضمن پذیرش استعفای جنابعالی، موفقیتتان در مسئولیت جدید را از خداوند متعال مسألت می کنم. والسلام علیکم و رحمة الله.

سیّد علی خامنه‌ای
28 شهریور 1400

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد، آقای محسن رضایی سوم شهریورماه امسال از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سمت «معاون اقتصادی رئیس‌جمهور»، «دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» و «دبیر ستاد اقتصادی دولت» منصوب شد.

محمدباقر ذوالقدر (زاده ۱۳۳۳، فسا) از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و معاون سابق ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج، معاون راهبردی قوه قضائیه از ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ و همچنین معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ بوده‌است. وی پیش از تصدی دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاور رئیس قوه قضاییه بود. از کاظم غریب‌آبادی دیپلمات ایرانی که نماینده دائم ایران در دفتر سازمان‌ ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌باشد به عنوان داماد او یاد می‌شود.

او معاون و قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در دولت محمود احمدی‌نژاد به سمت معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در دوره مصطفی پورمحمدی با کسب مجوز از آیت الله سید علی خامنه‌ای (رهبر معظم انقلاب اسلامی) منصوب شد، که در سال ۱۳۸۶ برکنار شد. او از مخالفان اصلاح‌طلبان ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان