صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره برند داروگر + تاریخچه و فعالیت ها

توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تولید فرآورده های بهداشتی و آرایشی داروگر ووضعیت حال حاضر شرکت در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره برند داروگر + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تولید فرآورده های بهداشتی و آرایشی داروگر خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت داروگر یا سهامی عام کف به عنوان به عنوان نخستین واحد تولید فرآورده های بهداشتی و آرایشی در ایران در سال ۱۳۰۷ شمسی در شهر اصفهان (در قالب راه اندازی اولین کارخانه صنعتی تولید صابون) پایه گذاری شد. اولین محصول این شرکت، صابون سوبلمه (قدیمی ترین صابون صنعتی ایران) نام دارد که به بازار مصرف عرضه گردید (پایه گذار تولید صنعتی صابون در ایران).

لازم به بیان است شرکت اصلی هلدینگ داروگر می باشد؛ هلدینگی که خود شامل چندین زیر مجموعه از جمله شرکت تولی پرس به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت‌ های تولیدکننده ی مواد شوینده و پاک کننده در ایران بوده است (هلدینگ داروگر در مجموع شامل ۱۲ شرکت زیرمجموعه در بخش های غذایی، دارویی، بهداشتی و شوینده از جمله تیدی، تولیدارو، شرکت روغن نباتی جهان، شرکت کیوان‌ تجارت پاسارگاد، شرکت تجزیه شیمی، شرکت کیمیای ایران، جهان کف دارو، هومن شیمی پارس، یاس خرمشهر، شرکت صنایع بسته بندی داروگر، شرکت ارزش‌ آفرینان سرمایه و همچنین شرکت بسته بندی البرز می باشد).

شرکت داروگر یا شرکت سهامی عام کف در سال ۱۳۲۰ شمسی، به منظور گسترش بیش از پیش برنامه‌ های تولیدی خود از شهر اصفهان به شهر تهران منتقل شد (سیزده سال بعد). این شرکت در ادامه فعالیت ها و تلاش های خود، در کنار تولید صابون به تولید دیگر محصولات بهداشتی و آرایشی نیز اقدام نمود.

لازم به بیان است شرکت داروگر در سال ۱۳۳۶ شمسی به ثبت رسیده است! و این شرکت در دوران فعالیت خود تاکنون، به تولید انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده ادامه داده است. از جمله محصولات بسیار شناخته شده و سرشناس این برند می توان به صابون نخل نشان، شامپو تخم مرغی (همچنان هم مشتریان خاص خود را دارد)، شامپو سر دارمو ، خمیردندان داروگر و همچنین مایع ظرفشویی ریکا اشاره کرد (از اولین و پرفروش ترین محصولات بهداشتی در ایران)…. جالب است بدانید شهرت مایع ظرفشویی ریکا چنان فراگیر بوده است که بسیاری از ایرانیان، مایع ظرفشویی را با عنوان ریکا می شناسند!

علاوه بر این ها، شرکت داروگر برای اولین بار، پایه و ساختار پودر لباسشویی را نیز در ایران ایجاد کرده است (پودر لباسشویی داروگر از نخستین پودرهای تولید شده در ایران).

نام شرکت داروگر در سال ۱۳۵۲ شمسی تغییر کرد و شرکت سهامی عام کف، جایگزین آن نام گردید. شرکت سهامی عام کف از اسفند ماه سال ۱۳۶۸ شمسی با نماد شکف در بازار بورس اوراق بهادار تهران حضور دارد. لازم به بیان است شرکت‌ البرز شیمی رازی با مسئولیت محدود و همچنین شرکت جهان شیمی آریا با مسئولیت محدود از عمده سرمایه گذاران این شرکت می باشند.

در سال‌ های ۱۳۹۵ شمسی و ۱۳۹۶ شمسی، خبرهایی مبنی بر تعطیلی داروگر متشکل از حدود ۴۰۰ نفر کارمند در فضای مجازی منتشر شد! خبرهای که در ادامه تکذیب گردید. در تابستان سال ۱۳۹۷ شمسی اعلام شد کارگران شرکت داروگر برای حدود یک ماه به مرخصی اجباری می روند! در ادامه شرکت تولی پرس تعطیلی این شرکت مادر را تکذیب کرد.

اما بر اساس خبری که در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال 1398 شمسی در وبسایت تجارت نیوز منتشر شده است و براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان امور مالیاتی در آن تاریخ، ۴۸ دستگاه کامیون شرکت داروگر به دلیل بدهی مالیاتی ۸۳۰ میلیارد تومانی به مزایده گذاشته شده بود. این خبر گمانه زنی ها را پیرامون ورشکستگی برند داروگر تقویت کرد… این خبر نیز چندی بعد تکذیب شد.

داروگر با حضور مهناز عقبایی به عنوان رئیس هیئت مدیره، بیژن اسمعیلی به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره و همچنین دیگر اعضای هیئت مدیره متشکل از مجید قره باغی، نیلوفر اسمعیلی و فاطمه عبداللهی در حال حاضر با توجه به نیازهای روز بازار خود و همچنین بررسی دقیق و آگاهانه ی سلیقه مصرف کنندگان، به نوآوری در محصولات خود می پردازد.

محصولات شرکت داروگر در حال حاضر متشکل از انواع پودر ماشین‌ لباسشویی، انواع مایع ظرفشویی، انواع صابون، انواع خمیردندان، انواع شامپو سر و بدن و همچنین کرم دست و صورت، انواع مایع دستشویی، نرم‌ کننده موی سر، نرم‌ کننده لباس و حوله، پودر دستی و پودر کفشوی و مایع شیشه پاک‌ کن می باشد.

شرکت داروگر در ادامه فعالیت های خود به جهت بالا بردن سطح دانش کارکنان و رشد کیفیت محصولات تولیدی، مرکز علمی‌ و کاربردی داروگر را به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی صنعت مواد شوینده تاسیس کرد. اولین فارغ‌ التحصیلان مرکز علمی‌ و کاربردی داروگر در بهمن ماه سال 1386 شمسی جذب بازار کار شدند!

از جمله گواهینامه ها و موفقیت های کسب شده توسط شرکت داروگر می توان به کسب گواهینامه مدیریت کیفیت، کسب لوح تقدیر صنعت سبز در سال 1381 شمسی، کسب تندیس و لوح سپاس واحد نمونه در سطح ملی در سال 1382 شمسی، کسب جایزه ملی غذای عملگر و تندیس سیب طلایی در سال 1385 شمسی، کسب لوح تقدیر پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک‌ کننده، بهداشتی، سلولوزی و همچنین ماشین‌ آلات وابسته در سال 1387 شمسی و همچنین جایزه مدیریت سبز ایران اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان