صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره برند تولیدکننده مواد غذایی ترکیه ای اولکر + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تولیدکننده مواد غذایی ترکیه ای اولکر خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند اولکر (Ülker)

همه چیز درباره برند تولیدکننده مواد غذایی ترکیه ای اولکر + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تولیدکننده مواد غذایی ترکیه ای اولکر خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند اولکر (Ülker) به عنوان یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی در سال ۱۹۴۴ میلادی توسط مراد اولکر ، سرمایه‌ دار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی ترک در شهر استانبول کشور ترکیه پایه گذاری شد…

لازم به بیان است مراد اولکر (Murat Ülker) در حال حاضر به‌ عنوان مالک و رئیس هیئت مدیره هولدینگ ییلدیز (در بخش مواد غذایی) فعالیت دارد. برند مشهور اولکر از جمله محصولات شرکت های زیر مجموعه این هولدینگ می باشد. در سال 2016 میلادی و بر اساس اعلام مجله آمریکایی فوربز، مراد اولکر با 2.9 میلیارد دلار ثروت شخصی، ثروتمندترین شهروند کشور ترکیه بوده است!

برند اولکر به عنوان یکی از محبوب ترین و معروف ترین برندهای شکلات در ترکیه، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان صنایع غذایی در کشور ترکیه نیز به شمار می آید که برندهای زیادی را از جمله مترو، چیکولاتا، کوکو استار، چوکو کرم، هوبی و همچنین آلبنی به وجود آورده است…

جالب است بدانید شکلات هوبی (hobby ؛ شکلاتی با تکه های فندق و روکش کرم کاکائو) به عنوان یکی از شکلات های بسیار پرطرفدار در کشور ایران و اکثر کشورهای جهان، ساخت اولکر کشور ترکیه است!

در اتفاقی جالب توجه به هنگام عرضه محصول کولاترکا (نوشیدنی ترک) توسط برند اولکر، کوکاکولا قیمت نوشابه خود را در ترکیه ۱۰ درصد کاهش داد.

بد نیست بدانید برند اولکر محصولات خود را شامل کلوچه، بیسکوییت، کوکی، آبنبات، آدامس، روغن های مایع، محصولات لبنی، نوشیدنی های کربنی، بستنی، قهوه، کراکر، شکلات (شکلات های مغزدار پسته ای، شکلات های مغزدار فندقی و همچنین شکلات تلخ اولکر) و نوشابه به ۱۱۰ کشور جهان صادر می کند! براساس اطلاعات منتشر شده، درآمد این شرکت در ماه دسامبر سال 2009 میلادی ۱٬۵۵۱٬۵۴۹٬۹۲۴ لیر و همچنین سود خالص آن نیز ۱۴۷٬۰۷۹٬۵۹۷ لیر بوده است (سود حاصل از فروش شکلات های برند اولکر، نیمی از سود فروش کل شکلات های کشور ترکیه را تشکیل می دهد! و این یعنی نیمی از بازار شکلات کشور ترکیه، در دستان این برند است)! در سال 2013 میلادی، شرکت اولکر به عنوان تولیدکننده بیسکویت، شکلات و غذاهای کودک بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات داشته است…!

برند اولکر نزدیک به 9000 نیروی کار دارد. این برند فعال در عرصه تولید مواد غذایی توانست در سال 2004 میلادی، جایزه شرکت آبنبات سال در اروپا را به خود اختصاص دهد…

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان