صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره برند تولیدکننده محصولات غذایی تبرک + تاریخچه و فعالیت ها

توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تولیدکننده محصولات غذایی تبرک (شرکت صنایع غذایی تبرک) در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره برند تولیدکننده محصولات غذایی تبرک + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند تولیدکننده محصولات غذایی تبرک خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت صنایع غذایی تبرک به عنوان یک شرکت تولیدکننده محصولات غذایی با خرید شرکت شهداب ناب خراسان در سال ۱۳۷۷ شمسی با ظرفیت جذب روزانه ۱۲۰ تن گوجه فرنگی (تولید رب گوجه‌ فرنگی با ظرفیت تولید ۲۰۰ تن گوجه فرنگی در شبانه روز)، توسط علیرضا بوستانی در شهرک صنعتی چارطاقی شهر مشهد پایه گذاری شد.

برند تبرک با در اختیار داشتن هشت گروه تولیدی از جمله کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، نوش پونه خراسان (با هدف انجام فعالیت های تصفیه روغن خام، تولید و بسته بندی روغن خوراکی و همچنین عرضه فرآورده های آردی شامل کیک، کلوچه و شیرینی)، طلای سفید (با هدف تولید دستمال کاغذی)، بهینا، خوشمزه، مهرانه خراسان، مبین نگار، کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان (با هدف تولید رب گوجه فرنگی، انواع کنسروهای گوشتی و غیرگوشتی، مرباجات و…) و همچنین اخشان اخلمد (با هدف انجام فعالیت های کشاورزی، دامداری و تولید فرآورده های لبنی، صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامپروری و همچنین عملیات بازرگانی مرتبط با این فعالیت ها) حجم زیادی از نیاز بازار غذایی ایران را تامین می نماید!

بد نیست بدانید در شرکت تبرک برای تولید محصول رب گوجه فرنگی از روش فالینگ فیلم به عنوان پیشروترین تکنولوژی روز دنیا برای تولید رب‌ گوجه فرنگی و همچنین سالم‌ ترین روش برای تولید رب گوجه‌ فرنگی در جهان استفاده می‌ شود (علیرضا بوستانی مدیرعامل تبرک، اولین فردی است که دستگاه فالینگ فیلم را وارد ایران کرد).

درباره جزئیات تکنولوژی فالینگ فیلم بایستی گفت این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که آب گوجه‌ فرنگی تحت خلا وارد دستگاه می شود تا هیچ درگیری با اکسیژن و دیگر ذرات موجود در هوا نداشته باشد! در ادامه، آب گوجه فرنگی که قبل از ورود به دستگاه کمی حرارت دیده است، با حرارت غیرمستقیم بخار آب که در لایه‌ های عایق دستگاه وجود دارد (و حرارت را در تمامی نقاط دستگاه پخش می‌ کنند)، طبخ و آماده می‌ شود. توجه داشته باشید در شیوه‌ های سنتی تولید رب گوجه فرنگی به علت استفاده از آتش مستقیم، خواص گوجه فرنگی از بین می رود. اما در روش فالینگ فیلم، خواص گوجه فرنگی همچون ویتامین‌ A، K، C و همچنین ویتامین های خانواده B و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، منیزیم، مس، فسفر، فیبر و پروتئین و مقداری ترکیبات ارگانیک مانند لیکوپن که برای سلامتی آدمی مفید است، حفظ می شود.

به طبع این اتفاق رنگ، طعم و بوی گوجه فرنگی نیز کاملا باقی می ماند (در شیوه های دیگر تولید رب گوجه فرنگی، خواص گوجه فرنگی از بین می رود).

از جمله دیگر مزایای تکنولوژی فالینگ فیلم می توان به عدم دخالت دست در فرآیند تولید رب گوجه فرنگی اشاره کرد! به دلیل تمام اتوماتیک بودن دستگاه فالینگ فیلم، هیچ گونه آلودگی وارد محصول نمی شود و محصول نهایی از لحاظ بهداشتی دارای بالاترین استاندارد ممکن خواهد بود. همچنین به دلیل افزایش چشمگیر سرعت تولید، قیمت تمام شده برای مشتری کاهش پیدا می کند.

گروه کارخانجات صنعتی تبرک در سال ۱۳۸۸ شمسی به تولید سس مایونز اقدام نمود؛ همچنین توسعه و تولید آبمیوه پاکتی و قوطی و چای در سال‌ های ۱۳۸۳ شمسی و ۱۳۸۴ شمسی، از جمله دیگر فعالیت های موفقیت آمیز این مجموعه صنعتی در راه رشد و توسعه بود.

خرید ماشین آلات جدید در زمینه تولید رب گوجه‌ فرنگی از کشور ایتالیا و همچنین افزایش تولید گوجه‌ فرنگی به ۱۵۰۰ تن، از دیگر دستاوردهای مهم تبرک در سال های گذشته می باشد.

لازم به بیان است گروه کارخانجات صنعتی تبرک در سال ۱۳۹۴ شمسی با نمادهای تبرک (شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک (سهامی عام))، غپونه (شرکت نوش پونه مشهد (سهامی عام))، غشهداب (شرکت شهداب ناب خراسان (سهامی عام)) و غبهار (شرکت بهاران گلبهار خراسان (سهامی عام)) به بازار سرمایه و بورس تهران وارد شد.

وسعت کارخانه تبرک به عنوان یکی از بزرگ ترین کارخانه‌ ها در صنایع ایران، چیزی در حدود ۲۰ هکتار است! علاوه بر این برند تبرک توانسته‌ است با خرید گوجه فرنگی از ۱۰۰۰ کشاورز، یکی از بزرگ ترین مشتریان این محصول در ایران باشد. برند تبرک در سال ۱۳۹۵ شمسی به عنوان واحد صنعتی معتبر انتخاب شد. فعالیت ۱۴۳۶ پرسنل و ۱۰ هزار کشاورز، سهم برند تبرک از موضوع اشتغال زایی در ایران می باشد!

محصولات گروه کارخانجات صنعتی تبرک در حال حاضر به بیش از ده کشور جهان همچون افغانستان، عراق و تاجیکستان صادر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان