بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

در این مطلب از پایگاه خبری صفحه اقتصاد، توضیحاتی درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه 1 آذر ماه 1400 خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
در این مطلب از پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
خواهیم داشت! با ما همراه باشید.
رشد قیمت دلار در آبان‌ماه متغیر مهمی بود که زمینه‌ساز افزایش قیمت فلز گران‌بهای داخلی نیز شد. سکه حتی در آخرین روز آبان‌ماه توانست خود را به بالای خط مهم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برساند و با ۱۱۰ هزار تومان رشد به بهای ۱۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان برساند.

با ثبت این رشد میزان بازدهی فلز گران‌بهای داخلی در آبان ماه به ۸/ ۵ درصد رسید. سکه از ابتدای سال نیز بالای ۱۳ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

عدم هماهنگی بین رشد دلار و سکه و شاخص قیمت مصرف‌کننده ممکن است در ۵ماه انتهایی سال زمینه‌ساز تغییرات بنیادی در بازار شود. به نظر می‌رسد از ابتدای سال معامله‌گران در انتظار ایجاد یک توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها هستند و همین عامل موجب شده است که سکه و دلار نسبت به شاخص قیمت مصرف‌کننده عقب بمانند.

در صورتی که توافقی رخ ندهد، سکه و دلار تا حدی سعی خواهند کرد که جاماندگی خود را جبران کنند.

تعیین تکلیف طلا

در شرایطی که همه نگاه‌‌‌ها به انتخاب رئیس آینده فدرال‌رزرو آمریکا از سوی جو بایدن دوخته شده، اونس طلا منتظر عامل تاثیرگذار جدید برای فتح مرز ۱۹۰۰دلار است.

طلا در آخرین روز معاملاتی هفته‌پیش به پایین‌‌‌ترین سطح طی یک هفته اخیر سقوط کرد و با ۲/ ۱‌درصد کاهش در کل هفته در قیمت ۱۸۴۵دلار بسته شد.

به گفته کارشناسان، اگر بایدن فرد دیگری را جایگزین جروم پاول کند، طلا به قیمت بیشتری صعود خواهد کرد. زیرا انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره به مدت بیشتری به تعویق خواهد افتاد، اما اگر پاول در مقام خود باقی بماند، به نظر می‌رسد طلا همچنان تمایل صعودی داشته باشد. طلا همچنان پناه امنی برای دارایی در برابر رکود تورمی تلقی می‌شود، اما کشمکش بین دورنمای تورم بالا و احتمال افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی به نتیجه قطعی نرسیده است.(دنیای اقتصاد)

قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان رسیده است و قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است. با توجه به تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از قیمت دلار، شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و توضیح داد: در یک سال گذشته قیمت طلا و سکه در همین محدوده موجود نوسان داشته‌اند. اگر افزایش و یا کاهش زیادی هم ثبت کردند بعد از مدتی دوباره به قیمت تعادلی خود رسیده‌اند.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از دلایلی که در چند وقت گذشته موجب کاهش حباب سکه شده است کاهش تقاضا در بازار است. کاهش تقاضا در بازار هیجان و انگیزه در خریداران و فروشندگان را کم کرده است.

نایب رئیس اتحادیه، یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار را عدم بازدهی مناسب بازار طلا و سکه در یک سال گذشته دانست. او بر این عقیده است که بازار طلا و سکه که بیشتر جلوه سرمایه‌گذاری دارد، به دلیل آن که در یک سال گذشته بازدهی خوبی را ثبت نکرده انگیزه خرید و فروش را کم کرده است. در نهایت همین موضوع باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.

منبع : تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان