صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره فایل کوین پروژه ای بلندپروازانه در دنیای ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره معایب و مزایای ارز دیجیتال فایل کوین و همچنین تاریخچه این ارز دیجیتال در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره فایل کوین پروژه ای بلندپروازانه در دنیای ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، به بررسی معایب و مزایای ارز دیجیتال فایل کوین و همچنین تاریخچه این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) با ایده ذخیره سازی امن و همچنین بدون واسطه فایل‌ ها (یا ذخیره‌ سازی غیرمتمرکز داده) آغاز به کار کرد.

عرضه اولیه توکن‌ های فایل کوین که FIL نام دارد، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شد؛ عرضه اولیه ای که در طی آن ۲۵۷ میلیون دلار سرمایه جذب شد (ارزهای دیجیتال FIL قرار است تا ۱۶ سال آینده استخراج شوند و در بازار ارائه گردند)! فایل کوین که در حال حاضر در فاز آزمایشی خود با نام اسپِیس رِیس (Space Race) به سر می برد، از ماینرها دعوت کرد تا با هدف آمادگی برای فاز اصلی این پروژه با هاردهای کامپیوتر خود به این شبکه کمک کنند! لازم به بیان است ۱.۵ میلیون توکن FIL به شرکت‌ کنندگان در این شبکه آزمایشی اختصاص داده شد…

اما در بیان ساده تر این پروژه بایستی گفت فایل کوین بر روی سیستم InterPlanetary File و یا به اختصار IPFS بنا شده است و به کاربران خود این امکان را می‌ دهد تا با اجاره فضای هارددیسک خود به این پلتفرم، ارز دیجیتال FIL را کسب نمایند (رفع مشکلات سیستم‌ های ذخیره سازی ابری در فضای غیرمتمرکز بلاکچین و همچنین بازار ارزهای دیجیتال). کاربران دیگر نیز می‌ توانند در صورت نیاز، فضای ذخیره سازی را اجاره کنند و از آن استفاده نمایند.

اما شاید در این بین، این سوال مطرح شود که فایل کوین چگونه به وجود آمده است؟

در پاسخ بایستی گفت پروژه فایل کوین توسط فردی به نام خوان بنت (Juan Benet) در سال ۲۰۱۴ میلادی توسعه پیدا کرد… در وایت پیپر فایل کوین که در همان سال با عنوان " فایل کوین، شبکه ذخیره سازی فایل مبتنی بر رمزارزها " منتشر شد، این چنین آمده است که این بلاکچین، همانند بلاکچین بیت کوین می باشد با این تفاوت که نودها در شبکه فایل کوین با استفاده از پروتکل اثبات بازیابی (یا Proof-Of-Retrievability) داده‌ها را ذخیره می کنند.

همانگونه که در بالا نیز مطرح شد بلاکچین فایل کوین از ماینرها و کامپیوترهایی تشکیل یافته است که دارای فضای اضافی برای اجاره دادن می باشند! این ماینرها با اجاره ی فضای ذخیره سازی خود به شبکه فایل کوین (به صورت خارج شبکه‌ ای)، ارز دیجیتال FIL دریافت می‌ کنند (به صورت پاداش).

ماینرها در شبکه فایل کوین، همان ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی به دیگر افراد می باشند! توجه داشته باشید برای تبدیل شدن به یک ماینر در بلاکچین فایل کوین، بایستی یک فضای هارد دیسک و یک خط اینترنت داشته باشید (مشتری‌ ها هزینه لازم برای استفاده از فضای ذخیره‌ ای را در قالب توکن FIL پرداخت می‌ کنند! دقت داشته باشید توکن FIL، نرخ ثابتی ندارد و نسبت به وضعیت شبکه فایل کوین، کمتر و بیشتر می‌ شود)…

اما نکته ی جالب توجه پیرامون بلاکچین فایل کوین این است که این شبکه دارای ویژگی خود ترمیمی می باشد! اما ویژگی خود ترمیمی چیست؟ ویژگی خود ترمیمی می تواند درستی ذخیره سازی فایل ها را در بلاکچین و همچنین نحوه کارکرد ماینرها را مورد بررسی قرار دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل، مشکلات آن ها را حل بررسی و سپس رفع نماید.

شاید تاکنون این سوال پیش آمده باشد که کدام کیف پول ها برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال فایل کوین وجود دارد؟ توجه داشته باشید در حال حضر دو کیف پول imToken (نرم افزار موبایل) و کیف پول Lotus wallet (تحت وب ) برای ذخیره سازی توکن FIL استفاده می شود.

همچنین صرافی‌ های مجازی که تاکنون ارز دیجیتال فایل کوین را لیست کرده‌ اند، عبارتند از صرافی‌ HUOBI، صرافی‌ KRAKEN، صرافی‌ GEMINI و صرافی‌ BINANCE.

در انتها لازم به بیان است فایل کوین تصمیم دارد به رقیبی غول‌ پیکر برای برندهایی همچون آمازون، مایکروسافت و گوگل تبدیل شود! بلاکچین فایل کوین یک پروژه بلندپروازانه می باشد که در تلاش است با ذخیره اطلاعات به صورت نامحدود و غیرمتمرکز، انقلابی در جهان داده‌ ها ایجاد نماید. بسیاری از کارشناسان دنیای ارزهای دیجیتال به سبب ساختار و امکانات ویژه‌ ای که بلاکچین فایل کوین در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهد، بر این باورند که آینده‌ ای روشن در انتظار این پروژه است…

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان