صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز کوزاما + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال KSM

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز کوزاما و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال KSM در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز کوزاما + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال KSM

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز کوزاما و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال KSM خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ارز دیجیتال کوزاما (Kusama) یا کوساما، یک شبکه ی موازی با پروژه ی رمزارز پولکادات (Polkadot) می باشد (البته دو شبکه کاملا مجزا)! کوزاما از ساختار و کد‌های مشابه پولکادات ساخته شده است اما با این تفاوت که سریع‌ تر و بهتر از آن کار می‌ کند.

در توضیح بهتر و دقیق تر پیرامون رمزارز کوزاما می توان این ارز دیجیتال با عنوان شبکه ی قناری برای پولکادات شناخته می شود (حتی یک تصویر قناری در کنار نماد این ارز دیجیتال دیده می‌ شود)! شاید این سوال پیش آید که شبکه ی قناری به چه معنا است؟ در پاسخ بایستی گفت ایده ی استفاده از واژه ی قناری به زمانی بر می‌ گردد که معدنچیان در معادن از قناری‌ ها برای هشدار نسبت به وجود گاز مونوکسیدکربن یا دیگر گازهای خطرناک استفاده می کردند (در اوایل قرن بیستم میلادی)! در این شبکه نیز، ارز دیجیتال کوزاما فعالیتی مشابه به قناری‌ ها در معدن دارد! بدین صورت که هر نوع نوسان، ضعف و یا خطا در کدهای پایه ی پولکادات را شناسایی می نماید و آن ها را اطلاع‌ رسانی می‌ کند.

به بیان بسیاری از کارشناسان، کوزاما نسخه ی زودتر منتشر شده و حسابرسی‌ نشده ی ارز دیجیتال پولکادات است! اما نوشته شده با کدی کاملا مشابه با پولکادات (می‌ توان عملکرد کوزاما نسبت به پولکادات را چیزی شبیه به عملکرد لایت کوین نسبت به بیت کوین تصور کرد). شبکه‌ کوزاما پلتفرمی است برای تست پروژه‌ هایی که قرار است بر روی شبکه پولکادات پیاده‌ سازی شوند (پروژه‌ هایی که قرار است بر روی شبکه پولکادات کار کنند، ابتدا بر روی شبکه کوزاما آزمایش می‌ شوند و تنها در صورتی که فعالیت آنها رضایت‌ بخش باشد، می‌ توانند بر روی شبکه پولکادات پیاده‌سازی شوند و فعال گردند)… می توان بلاکچین شبکه کوزاما (به عنوان یک شبکه آزمایشگاهی) را به عنوان بلاکچین نسل سوم شناخت که در این شبکه شبکه‌ های فرعی به شبکه‌ اصلی متصل می‌ شوند.

اما درباره تاریخچه ارز دیجیتال KSM بایستی گفت این رمزارز در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط گوین وود (Gavin Wood) ، هم بنیان گذار اتریوم طراحی و عرضه شده است.

شبکه کوزاما یک شبکه ی چند لایه است که مقیاس پذیر است؛ یعنی با بالا رفتن تعداد کاربران تهدیدی برای این شبکه اتفاق نمی افتد! همچنین این کوین از الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) به عنوان نوعی مکانیسم اجماع برای تایید تراکش‌ ها استفاده می‌ کند. درباره الگوریتم اثبات سهام بد نیست بدانید در این الگوریتم لازم است تا برای مشارکت در تایید اعتبار تراکنش‌ ها، ارز دیجیتال خود را در شبکه به عنوان وثیقه قرار دهید… چرا که این کار برای حفظ امنیت و جلوگیری از خرابکاری افراد در شبکه بسیار مهم است؛ زیرا افراد در صورت آسیب زدن به شبکه، دارایی خود را نیز از دست می دهند…

بد نیست بدانید صرافی ارز دیجیتال Coin Tiger بیشترین نرخ معاملات مربوط به رمزارز کوزاما را دارد! روزانه چیزی در حدود ۸۲ میلیارد دلار معامله در این رمزارز انجام می‌ شود.

از جمله کیف پول های رمزارزی مناسب برای نگهداری از رمزارز KSM می توان به کیف پول سخت افزاری لجر ، کیف پول سخت افزاری ترزور ، کیف پول نرم افزاری تراست ولت و همچنین کیف پول نرم افزاری Math Wallet اشاره کرد. همچنین از جمله صرافی های ارز دیجیتال پشتیبانی کننده از کوزاما می توان به بایننس (Binance) ، هوبی گلوبال (Huobi Global) ، کوکوین (Kucoin) ، Gate.io ، کراکن (Kraken) کوینکس (CoinEx) اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان