صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز سیف مون + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال SafeMoon

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز سیف مون و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال SafeMoon در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز سیف مون + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال SafeMoon

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز سیف مون و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال SafeMoon خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) از جمله رمزارزهایی می باشد که تنها در مدت کوتاهی پس از تولد خود، سریع ترین رشد را تجربه کرد (افزایش قیمتی بیش از 11000 درصد)! اتفاقی که موجب جلب توجه برخی سرمایه‌ گذاران بازار ارز دیجیتال به این رمزارز شد…

اما بی شک این سوال پیش آمده است که ارز دیجیتال SafeMoon چیست؟

رمزارز سیف مون (نام این رمزارز ملهم از عبارت Safely to the Moon می باشد: اعتقاد به افزایش قیمت ارز به حدی که سر به ماه بکشد!) یک آلت کوین است! یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین که با وجود شباهت به بیت کوین، تفاوت‌ های بارزی نیز با آن دارد. اما در این قسمت بهتر است توضیحاتی نیز پیرامون آلت کوین ها (AltCoin) داشته باشیم… در توضیح ساده می توان گفت آلت کوین به هر ارز دیجیتالی به جز بیت کوین اطلاق می شود (توصیف تمام رمزارزها به‌ غیر از بیت کوین). عبارت Altcoin (به معنای کوین جایگزین) تركيبی است از دو کلمه ی Alternative و Coin. اولین آلت کوین به نام نیم‌ کوین (NameCoin) با نماد NMC و بر اساس کدهای بیت کوین در آوریل سال 2011 میلادی عرضه شد و تا به امروز هزاران نوع از این نوع ارزهای دیجیتال ساخته شده‌ اند…

اما رمزارز سیف مون در مارس سال 2021 میلادی توسط جان كارونی (John Karoni) راه اندازی شد! و در حال حاضر نیز بیش از یک میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. البته جالب است بدانید توسعه دهندگان ارز دیجیتال سیف مون آن را یک رمزارز نمی‌ دانند! آن‌ ها سیف مون را یک توکن متعلق به امور مالی غیر متمرکز (Defi) بر بستر بلاکچین بایننس اسمارت چین (BSC) معرفی می‌ کنند.

در این بخش بهتر است توضیح کوتاهی نیز پیرامون دیفای (Defi مخفف Decentralized Finance) داشته باشیم!

دیفای به معنای سیستم مالی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین می باشد! سیستمی که برای ارائه ی ابزارهای مالی به واسطه‌ هایی همچون کارگزاری‌ ها، صرافی ها و یا بانک‌ ها نیاز ندارد. سیستم‌ های مالی دیفای از قراردادهای هوشمند در بلاک چین‌ ها (همچون بلاکچین اتریوم) استفاده می کند.

پروژه ارز دیجیتال SafeMoon ادعا می‌ کند که با هدف حل مشکلات دیگر رمزارزها راه اندازی شده است! به بیان ساده تر، هدف این پروژه رفع مشکلاتی همچون نوسانات شدید قیمت توکن ها و تمایل افراد به فروش سریع دارایی‌ ها می‌ باشد. در این پروژه با مفهومی به عنوان Reflection یا پاداش‌ های استاتیک مواجه می شویم! پاداش‌ های استاتیک به این معنی است که در معاملات رمزارز SafeMoon هزینه‌ ای که به عنوان کارمزد دریافت می‌ شود، بین دارندگان توکن توزیع می‌ شود!

رمزارز سیف مون با جریمه 10 درصدی فروشندگان از نوسانات شدید جلوگیری می‌ کند (مکانیزم این توکن به نحوی است که بیشتر کاربران خود را به خرید و نگهداری تشویق می‌ کند)! 5 درصد هزينه بين مالكين اين رمزارز در زمان توزيع پخش می شود؛ 5 درصد باقی نیز بار دیگر نصف می شود تا پنجاه درصد آن به BNB فروخته شود و باقی مانده آن نیز با توكن‌ های BNB فروخته می شوند و جفت می شوند! سپس، اين جفت نقدينگی به پنكيک سواپ (PancakeSwap) افزوده می شود (تلاش برای حفظ بهتر ثبات قیمت آن).

البته لازم به بیان است یک هدف دیگر ارز دیجیتال سیف مون نیز این است که در آینده به عنوان یک صرافی غیر قابل معاوضه (NFT) فعالیت داشته باشد! علاوه بر این، پروژه‌ های خیریه در آفریقا و برنامه‌ های آموزشی بازار کریپتو را نیز ایجاد نماید…

در پروژه ی سیف مون با مفهومی به عنوان توکن سوزی دستی مواجه می شویم! بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده در فرآیندی به نام توکن سوزی، توکن‌ های خود را برای همیشه از گردش خارج می‌ کنند؛ البته این فرایند تلاشی است برای افزایش ارزش آن توکن! برخی از پروژه‌ های رمزنگاری از ابتدا سوزاندن مداوم توکن را انجام می‌ دهند اما ارز دیجیتال SafeMoon به جای سوزاندن مداوم از سوختگی دستی استفاده می‌ کند! این فرآیند، یک استراتژی سودمند برای سرمایه گذاران بلندمدت می باشد و اجازه می‌ دهد تا سوختگی‌ ها به صورت عمومی اعلام گردند و ردیابی شوند! اتفاقی که منجر به افزایش شفافیت پروژه می‌ شود…

اما برای خرید ارز دیجیتال سیف مون می توانید از طریق صرافی رمزارزی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) و یا صرافی رمزارزی بیت مارت اقدام کنید!

لازم به بیان است خرید رمزارز سیف مون در صرافی رمزارزی غیرمتمرکز پنکیک سواپ می‌ تواند گیج کننده باشد! برای خرید رمزارز سیف مون از صرافی رمزارزی پنکیک سواپ بایستی در ابتدا BNB یا Binance Coin را خریداری نمایید و سپس آن را به Smart Chain تبدیل کنید! سپس می‌ توانید آن را با ارز دیجیتال SafeMoon عوض کنید!

خرید ارز دیجیتال سیف مون در صرافی رمزارزی بیت مارت (BitMart) که یک پلتفرم تجارت جهانی رمزنگاری است (با بیش از 5 میلیون مشتری در بیش از 180 کشور) نیز امکان‌ پذیر است. البته توجه داشته باشید استفاده از این صرافی رمزارزی برای ایرانیان امکان‌ پذیر نیست و توصیه می‌ شود از این صرافی ارز دیجیتال اقدام به خرید نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان