صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز زی کش + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال Zcash

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز زی کش و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال Zcash در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز زی کش + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال Zcash

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز زی کش و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال Zcash خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رمزارز زی کش (Zcash) به عنوان یک شبکه پرداخت همتا به همتا و غیرمتمرکز به هدف حفاظت از هویت افراد به هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال پایه گذاری شده است.

جالب است بدانید ارز دیجیتال زی کش از پروتکل اثبات دانش صفر (یا Zero Knowledge Proof) استفاده می‌ کند! پروتکلی که با استفاده از آن، تراکنش‌ ها به‌ صورت کاملا ناشناس انجام می‌ شود. پس می توان گفت یکی از مهم ترین قابلیت های ارز دیجیتال زی کش چیزی نیست جز قابلیت انجام تراکنش های خصوصی (در زی کش، تمامی اطلاعات تراکنش ها مخفی می شود)! البته شاید این سوال پیش آید که پروتکل اثبات دانش صفر به چه معنا است؟

در توضیح این پروتکل بایستی گفت در ارزهای دیجیتال غیر متمرکز، فردی که قصد انجام ترکنشی را دارد، بایستی بتواند مالکیت خود بر کوین هایی که قصد خرج کردن آن ها را دارد را به ماینرها اثبات کند! برای این کار آن فرد بایستی اطلاعات تراکنش خود شامل آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مبلغ تراکنش و… را در شبکه ی عمومی منتشر نماید؛ اتفاقی که منجر به از بین رفتن حریم خصوصی در تراکنش ها می شود! اما در این بین، برخی از کوین ها از روش zero knowledge proof استفاده می‌کنند! در این روش، فرد بدون نیاز به منتشر کردن اطلاعات تراکنش خود در شبکه عمومی می تواند به ماینرها اثبات کند که مالک واقعی ارزی است که قصد خرج کرد آن را دارد… از جمله کوین هایی که از پروتکل اثبات دانش صفر جهت تامین حریم خصوصی برای کاربران خود استفاده می کنند، می توان به زی کش و Bitcoin Private که یک فورک بیت کوین است، اشاره کرد!

هدف اصلی از راه‌ اندازی پروژه ارز دیجیتال زی کش، ارائه ی رمزارزی بود که با استفاده از آن انتقال سریع و کم‌ هزینه (هزینه تراکنش‌ های زی کش، تقریبا ۰,۰۰۰۱ ZEC است) ارز دیجیتال به‌ صورت کاملا محرمانه (با امکان نمایش یا عدم نمایش عمومی آدرس‌ ها و تراکنش‌ ها علاوه‌ بر جزئیات تراکنش‌ ها) ممکن شود.

اما درباره تاریخچه رمزارز زی کش بایستی گفت این ارز دیجیتال در 28 اکتبر سال 2016 میلادی توسط زوکو ویلکاس (Zooko Wilcox) به عنوان فورکی از بیت کوین به بازار عرضه شد! احتمالا این سوال مطرح می شود که فورک یعنی چه؟

فورک نوعی انشعاب است که برنامه‌ نویسان از پروژه‌ های قبلی خود می‌ گیرند! به این صورت که منبع هر پروژه کدی دارد که با کپی کردن آن و با اعمال اندکی تغییرات (بوزسانی، اعمال تغییرات و یا ارتقا) می‌ توانند برنامه و یا پروژه‌ ی جدیدی پدید بیاورند…

درباره رمزارز زی کش نیز بایستی گفت زوکو ویلکاس به دلیل وجود شفافیت تراکنش ها در بیت کوین، تصمیم به ارائه ی راهکاری برای انجام تراکنش ها به صورت مخفی برای کاربران این شبکه گرفت! او در کدهای بیت کوین تغییرات بسیار وسیعی انجام داد و زی کش را ایجاد کرد. رمزارز Zcash دارای دو نوع آدرس است: خصوصی (آدرس‌ های z) و شفاف (آدرس‌ های t). آدرس‌ های خصوصی با Z و آدرس‌ های شفاف با T شروع می‌ شوند. پس می توان گفت ارز دیجیتال زی کش از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

لازم به بیان است ارز دیجیتال زی کش با نماد ZEC و با شبکه بلاکچین اختصاصی خود، فقط و فقط محدود به تعداد 21 میلیون واحد است (همانند بیت کوین). همچنین برای ساخت این رمزارز از کدهای بیت کوین استفاده شده است!

اما برای خرید ارز دیجیتال زی کش بایستی چه کنیم؟

از جمله صرافی‌ های بین‌ المللی ارز دیجیتال که می توان از آن برای خرید زی کش استفاده کرد، می توان به صرافی کراکن (Kraken) ، صرافی بایننس (Binance) ، صرافی هیت بی تی سی (HitBTC) ، صرافی پولونیکس (Poloniex) ، صرافی کریپتوپیا (Cryptopia) ، صرافی اتورو (Etoro) ، صرافی کوکوین (kucoin) ، صرافی جمینی (Gemini) ، صرافی رابین هود (Robinhood) ، صرافی کوین بیس (coinbase) ، صرافی وبال (Webull) ، صرافی بیت فینکس (Bitfinex) ، صرافی هوبی (Houbi) و همچنین صرافی کوین بیس پرو (coinbase pro) اشاره کرد.

لازم به بیان است با توجه‌ به محبوبیت ارز دیجیتال ZCash، کیف پول های ارز دیجیتای زیادی برای نگهداری این رمزارز وجود دارد! کیف پول های رمزارزی همچون لجر نانو اس (Ledger Nano S) ، ترزور (TREZOR) ، کیف پول نرم‌ افزاری جکس برای آیفون و آی پد و همچنین کیف پول‌ رمزارز اندرویدی Freewallet.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان