صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز بنکور + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال BNT

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز بنکور و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال BNT در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز بنکور + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال BNT

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز بنکور و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال BNT خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پلتفرم بنکور (Bancor Network) اولین صرافی غیرمتمرکزی است که از مدل بازارساز خودکار (Automated Market Maker یا به اختصار AMM) برای معامله ی توکن‌ ها بر بستر بلاکچین اتریوم استفاده می‌ کند (بنکور و یونی سواپ، سردرمداران سیستم‌ های مالی غیرمتمرکز هستند)!

به زبان ساده تر، پلتفرم بنکور متشکل از یک سری قراردادهای هوشمند می باشد که تبدیل زنجیره ایِ توکن ها را مدیریت می کند (بدون نیاز به صرافی رمزارزها). به بیان ساده تر، کاربران با استفاده از قراردادهای هوشمند می‌ توانند توکن‌ های خود را خرید، فروش، استیک و یا سپرده‌ گذاری کنند. قراردادهای هوشمند پروتکل، استخرهای نقدینگی را مدیریت می کنند که توکن های مختلف موجود در شبکه را به هم متصل می کنند. توجه داشته باشید در ساختار صرافی‌ های رمزارزی مبتنی در قراردادهای هوشمند، به‌ جای دفتر سفارش (Order Book) خرید یا فروش، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌ شود! یعنی معاملات در این صرافی ارز دیجیتال بدون نیاز به واسطه و متصدی انجام می‌ شود! در بازارسازهای خودکار یا AMM ها به‌ جای دفتر سفارش، از استخرهای نقدینگی برای تطابق فروشنده و خریدار استفاده می‌ شود… پس می توان گفت هدف اصلی پلتفرم بنکور، ارتقای اکوسیستم دیفای و توسعه پلتفرم‌ های غیرمتمرکز و انجام معاملات بدون نیاز به دفتر سفارش می باشد.

اما درباره تاریخچه این رمزارز بد نیست بدانید ارز دیجیتال بنکور در سال ۲۰۱۷ میلادی و توسط گای بنارتزی ، توسعه‌ دهنده کسب‌ و کار و گالیا بنارتزی ، یکی از زنان پیشرو در حوزه بلاکچین و رمزارز پایه گذاری شده است.

هدف اصلی پلتفرم بنکور، کم کردن مراحل تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و همچنین کاهش نقل و انتقالات موردنیاز برای رسیدن به ارز دیجیتال مورد نیاز است! چرا که تمام این مراحل شامل هزینه می باشند… پلتفرم بنکور یک استخر نقدینگی ایجاد می‌ کند که در آن امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر (بدون نیاز به صرافی‌ های واسطه) فراهم شده است! بنابراین آن دسته از معامله‌ گرانی که تصمیم دارند دارند رمزارزهای کوچک با نقدینگی پایین را خرید و فروش کنند، می‌ توانند با استفاده از پلتفرم بنکور با پرداخت هزینه کمتر، اهداف معاملاتی خود را به سرانجام رسانند…

جالب است بدانید آن درسته از ارزهای دیجیتال که به سختی معامله می‌ شوند، با استفاده از پلتفرم بنکور می‌ توانند شانس معامله خود را افزایش دهند! همچنین امکان استیک کردن ارز دیجیتال Bancor در وبسایت این رمزارز فراهم شده است و کاربران می‌ توانند با استیک کردن رمزارزهای بنکور خود (دریافت سود در ازای گرو گذاشتن ارز دیجیتال خود)، پاداش دریافت کنند.

در این بین لازم به بیان است شبکه بنکور برخلاف دیگر صرافی‌ های غیرمتمرکز مبتنی بر بازارساز خودکار از توکن بومی خود به‌ عنوان ارز ثابت همه استخرهای نقدینگی استفاده می‌ کند! ارز دیجیتال بنکور با نماد اختصاری BNT (یا Bancor Network Token) و به عنوان یک ارز دیجیتال Defi (سیستم مالی غیر متمرکز) و مبتنی بر شبکه اتریوم، رمزارز بومی شبکه بانکور است.

اما بی شک این سوال پیش خواهد آمد که توکن BNT را از کجا می توان خرید؟ در پاسخ بایستی گفت رمزارز بانکور را می‌ توان از صرافی‌ های متمرکز و غیرمتمرکز خریداری نمود! از جمله صرافی‌ های غیرمتمرکزی که امکان خرید و فروش توکن بنکور را فراهم ساخته اند می‌ توان به ورژن ۲ و ۳ یونی‌ سواپ (UniSwap) و سوشی سواپ (SushiSwap) اشاره کرد. همچنین صرافی ارز دیجیتال بایننس ، کوین بیس اکسچنج (Coinbase Exchange) ، هیوبی گلوبال (Huobi Global) ، کوکوین (CuCoin) ، کراکن (Kraken) ، گیت (Gate.io) ، OKEx و همچنین FTX نیز از جمله صرافی‌ های متمرکز می باشد که می توان در آن ها به خرید و فروش ارز دیجیتال BNT اقدام نمود.

همچنین درباره بهترین کیف پول های رمزارزی برای ذخیره سازی رمزارز بنکور می توان به آن دسته از کیف پول های ارز دیجیتال اشاره کرد که از شبکه اتریوم پشتیبانی می کند (برپایه‌ ی استاندارد ERC-20)! برای نمونه می توان به تراست ولت (Trust Wallet)، کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)، اکسودوس (Exodus Wallet)، متامسک (Metamask)، مای اتر ولت (MyEtherWallet) و کوین بیس (Coinbase) اشاره کرد. همچنین کیف پوهای رمزارزی سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S) ، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ، ترزور وان (Trezor 1) ، ترزور تی (Trezor T) و همچنین سیف پل اس ۱ (Safepal S1) نیز گزینه های ایده آلی می باشند.

در انتها لازم به بیان است پروژه بنکور نقشه راه رسمی ندارد! اما تمرکز آن‌ ها بر روی بهبود پلتفرم و افزودن ویژگی‌ های جدید می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان