صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره ارز دیجیتال یو اس دی کوین + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره ارز دیجیتال یو اس دی کوین (USDC 2.0) به عنوان یک استیبل‌ کوین و آینده ی آن در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره ارز دیجیتال یو اس دی کوین + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال یو اس دی کوین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یو اس دی کوین (USDC) به عنوان یک استیبل‌ کوین (Stablecoin)، متصل به دلار ایالات متحده آمریکا می باشد (دارای نسبت ۱ به ۱ با دلار آمریکا) و توسط دلارهای ذخیره شده پشتیبانی می شود (راهی برای جلوگیری از نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال)!

شاید این سوال پیش آید که استیبل‌ کوین چیست؟ در پاسخ بایستی گفت استیبل‌ کوین دنیای رمزارز و ارز رایج روزمره را به یکدیگر متصل می کند! زیرا قیمت آن‌ به یک دارایی ذخیره همچون دلار ایالات متحده آمریکا یا طلا متصل است! توجه داشته باشید این ایده نوسانات را به طور چشمگیر و قابل ملاحظه ای در مقایسه با دیگر رمزارزها همچون بیت کوین کاهش می دهد.

اما یو اس دی کوین در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی با همکاری Circle 0 (یک شرکت فناوری مالی جهانی) و Coinbase (از بهترین صرافی‌ های مبتنی بر ارز دیجیتال) راه اندازی شد (توسط کنسرسیوم CENTER). یو اس دی کوین همچون بسیاری دیگر از استیبل کوین ها به عنوان یک توکن ارز دیجیتال در حال حاضر بر روی بلاکچین اتریوم کار می کند!

یو اس دی کوین در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در کوین بیس ثبت شد و در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی نیز صرافی بایننس این استیبل‌ کوین را به لیست خود اضافه کرد! اتفاقی که سبب افزایش سرعت نقدینگی یو اس دی کوین شد… لازم به بیان است پس از در دسترس قرار گرفتن یو اس دی کوین در بیش از ۸۰ کشور دنیا، محبوبیت این استیبل‌ کوین نیز بیش از پیش افزایش یافته است! به یاد داشته باشید ارز یو اس دی کوین یک توکن غیر قابل استخراج می باشد؛ توکن های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق خود استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند…

در آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی، کنسرسیوم CENTER از نسخه به روز شده USDC با نام USDC 2.0 رونمایی کرد. USDC 2.0 از قابلیت‌ های پیشرفته ‎ای همچون کیف پول‌ ارز دیجیتال و همچنین دیگر سرویس‌ های پشتیبانی کننده از استیبل‌ کوین برخوردار است.

از ویژگی های جالب توجه USDC 2.0 می توان به قابلیت ارسال بدون گس (GAS) اشاره کرد! توجه داشته باشید پیش از این دارندگان یو اس دی کوین (و دیگر توکن‌ های مبتنی بر اتریوم) برای پردازش معاملات بایستی کمیسیون پرداخت می کردند؛ همانگونه که می دانید این اتفاق مانعی برای مقبولیت گسترده یو اس دی کوین بود… برای از بین بردن این مانع، کنسرسیوم CENTER قابلیت ارسال بدون گس (GAS) را در این استیبل‌ کوین ادغام کرد! شاید این سوال پیش آید که قابلیت ارسال بدون گس (GAS) چیست؟ در پاسخ بایستی گفت این امر به توسعه دهندگان این امکان را می‌ دهد تا از طرف مشتری کمیسیون پرداخت نمایند و یا اینکه هزینه‌ ها مستقیما به جای ETH به توکن‌ های USDC اعمال شوند…

درباره موضوع امنیت یو اس دی کوین نیز بایستی یادآوری کرد که امنیت و ثبات آن با دلار ذخیره شده تامین می شود. علاوه بر این، یو اس دی کوین های در گردش در واقع توکن‌ های ERC-20 می باشند که در بلاکچین اتریوم یافت می شوند!

توجه داشته باشید برای خرید یو اس دی کوین می توان از صرافی های رمزارزی همچون صرافی بایننس (با جفت ارزهای BTC و BNB)، صرافی پولونیکس (با جفت ارزهای BTC، ETH، XRP، BHC، STR، LTC، ZEC، XMR و DOGE)، صرافی کوین بیس پرو (با جفت ارزهای BTC و ETH)، صرافی کوکوین (با جفت ارزهای BTC، ETH و USDT)، صرافی کوینکس (با جفت ارز USDT)، صرافی کوین سوپر (با جفت ارزهای BTC و USD)، صرافی هات بیت (با جفت ارز USDT)، صرافی OKEx (با جفت ارزهای BTC و USDT)، صرافی CPDAX (با جفت ارز BTC)، صرافی کوربیت (با جفت ارز KRW) و… بهره گرفت…

در انتها لازم به بیان است بازار استیبل کوین ها در طی سال های گذشته به شدت داغ بوده است! در این میان، یو اس دی کوین نیز به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارد در مقایسه با دیگر رقبای خود، برتری هایی دارد. یکی از این ویژگی ها مربوط به شفافیت آن است! یو اس دی کوین این اطمینان را به کاربران خود می دهد که بدون هیچ مشکلی قادر به برداشت 1 دلار ایالات متحده آمریکا در ازای یک یو اس دی کوین هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان