صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی شیمی بافت + تاریخ و مبلغ موردنیاز

توضیحاتی درباره تاریخ عرضه اولیه شرکت پتروشیمی شیمی بافت (از شرکت های زیرمجموعه شستا) و همچنین مبلغ موردنیاز در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی شیمی بافت + تاریخ و مبلغ موردنیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخ عرضه اولیه شرکت پتروشیمی شیمی بافت و همچنین مبلغ موردنیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی شستا (شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی) گزارشی تفسیری پیرامون برنامه عرضه اولیه‌ های گروه خود برای تابستان سال ۱۴۰۰ شمسی تا بهار سال ۱۴۰۱ شمسی را منتشر کرده است!

اما در گزارش منتشر شده نام شرکت پتروشیمی شیمی بافت از شرکت های زیرمجموعه شستا نیز به چشم می خورد! بد نیست بدانید وپترو سهامدار اصلی شیمی بافت به شمار می‌ آید. شرکت پتروشیمی شیمی بافت که عمده فعالیت آن تولید MTBE (به عنوان ماده افزاینده عدد اکتان بنزین و دارای مزیت کامل تر نمودن احتراق بنزین و کاهش قابل توجه آلاینده های خروجی از وسائل نقلیه) برای پالایشگاه خلیج فارس می باشد، متعلق به گروه های شیمیایی است. بد نیست بدانید کیفیت محصولات تولید شده توسط شیمی بافت در سطح جهانی مورد تایید می باشد و روند کیفی این شرکت حالت ایده آلی دارد.

شهریور ماه سال 1399 شمسی، محسن شمس مدیرعامل شرکت پتروشیمی ‌شیمی‌ بافت به عنوان دومین تولیدکننده MTBE در ایران، تنها تولیدکننده رافنیت ۲ در ایران و همچنین تنها تولید کننده MEK (به عنوان یک حلال صنعتی تجاری مهم در پالایشگاه های تولید روغن پایه موتور، صنایع رنگ و رزین، چاپ و چرم مصنوعی) در خاورمیانه از عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه خبر داده بود و گفته بود: بزرگ ترین دوره تعمیرات (اورهال) شیمی بافت در آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد.

البته این عرضه اولیه در سال 1399 شمسی محقق نشد و به بهار سال 1401 شمسی موکول شده است.

شرکت پتروشیمی شیمی بافت در سال ۱۳۷۳ شمسی پایه گذاری شد! این شرکت با هدف تولید محصول استراتژیک MTBE در سال ۱۳۷۸ شمسی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به عنوان دومین شرکت تولیدکننده این محصول در ایران با ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال ۱۳۸۱ شمسی به بهره برداری رسید. لازم به بیان است واحد دوم نیز با همان ظرفیت در سال ۱۳۸۵ شمسی به تولید رسید.

خوراک ورودی به این مجتمع شامل برش چهارکربنه (رافینیت ۱) و متانول و محصولات آن شامل متیل ترشیری بوتیل اتر (MTBE) به‌عنوان محصول اصلی و برش چهار کربنه (رافینیت ۲) به عنوان محصول جانبی است. سایت دو این شرکت (شیمی تکس آریا سابق که در سال ۱۳۹۸ شمسی در شرکت شیمی بافت ادغام گردید) نیز در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر واقع گردیده که در سال ۱۳۹۲ شمسی به عنوان اولین و تنها تولید کننده متیل اتیل کتون (MEK) در ایران و خاورمیانه با ظرفیت اسمی ۵ هزارتن در سال آغاز به کار نموده است . MEK به عنوان یک حلال صنعتی تجاری مهم ، در پالایشگاههای تولید روغن پایه موتور، صنایع رنگ و رزین، چاپ و چرم مصنوعی کاربرد گسترده ای دارد. محصول میانی سایت دو این شرکت ۲- بوتانول (SBA) و محصول جانبی آن رافینت ۳ و الکل سنگین می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان