صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره عرضه اولیه فرود + تاریخ عرضه اولیه و مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد، توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت فولاد شاهرود با نماد فرود تاریخ و مبلغ مورد نیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

همه چیز درباره عرضه اولیه فرود + تاریخ عرضه اولیه و مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت فولاد شاهرود با نماد فرود تاریخ و مبلغ مورد نیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

امروز سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۳۵ میلیون سهم معادل ۵ درصد سهام شرکت فولاد شاهرود به‌عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "فرود" در فرابورس ایران عرضه شد.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) ۳۲۰۰ ریال برای هر سهم و حداکثر قیمت ۵۴۰۰ ریال و کمترین قیمت ۳۸۰۰ ریال به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه شد و با وجود ۸۹ صندوق متقاضی ، ۴۴ صندوق قادر به خرید این سهم شدند

قابل ذکر است که در این عرضه پس از کشف قیمت، در مرحله اول به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد به منظور طی مراحل افزایش سرمایه به روش صرف سهام باسلب حق تقدم متوقف خواهد بود. در مرحله دوم، افزایش سرمایه شرکت به میزانی خواهد بود که طی آن ۱۸درصد از سهام از طریق واگذاری حق تقدم‌های سلب شده به عموم عرضه می‌شود؛ لذا متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه درمیزان مالکیت پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

نام شرکت : فولاد شاهرود «فرود» ‏

بیشترین قیمت معامله‌شده : ۵۴۰۰ ریال

کمترین قیمت معامله‌شده : ۳۸۰۰ ریال

متوسط موزون قیمت معاملات : ۴۱۱۷ ریال

قیمت مبنا (کف قیمتی): ۳۲۰۰ ریال

تعداد خریداران: ۴۴ صندوق

تعداد متقاضیان : ۸۹ صندوق

نهمین عرضه اولیه بازار سرمایه در سالجاری با عرضه اولیه ۵ درصد سهام شرکت فولاد شاهرود، امروز سه شنبه ۱۴تیر ماه ۱۴۰۱ در فرابورس انجام می‌شود.
تعداد 135 میلیون سهم معادل 5 درصد سهام شرکت فولاد شاهرود با نماد معاملاتی "فرود" با قیمت مبنای 320 تومانی و حداکثر سهمیه 6 میلیون و 750 هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج امروز سه شنبه 14تیر ماه در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود.


مشاور این عرضه اولیه هم کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید تامین سرمایه امید است.

شایان ذکر است در این عرضه پس از کشف قیمت، در مرحله اول به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد به منظور طی مراحل افزایش سرمایه به روش صرف سهام باسلب حق تقدم متوقف خواهد بود. در مرحله دوم، افزایش سرمایه شرکت به میزانی خواهد بود که طی آن 18 درصد از سهام از طریق واگذاری حق تقدم های سلب شده به عموم عرضه می شود. لذا متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه درمیزان مالکیت پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

ارسال سفارش صرفا ً از طریق ایستگاه های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

معرفی مجتمع فولاد شاهرود

شرکت فولاد شاهرود در سال 1380 در کیلومتر 12 جاده شاهرود به دامغان با هدف تولید انواع مقاطع فولادی تاسیس گردید. ظرفیت تولید این کارخانه 200 هزار تن در سال مشغول به فعالیت می باشد. فعالیت اصلی این شرکت شامل؛ ساخت و تولید انواع مصنوعات فلزی، غیر فلزی و فولادی، انجام خدمات فلزی از قبیل شکل دادن انواع ورق فولادی و سایر مقاطع فولادی ، ساخت و افتتاح کارخانجات صنعتی و بهره‌برداری از آن، تولید قطعات و ماشین آلات، تامین و تولید انواع فرآورده های شیمیایی، معدنی، آلی، فلزی و مواد اولیه کارخانجات مذکور و … می باشد. مجتمع فولاد شاهرود علاوه بر تولیدات داخلی، صادرات به کشور های نظیر افغانستان و تاجیکستان را بر عهده دارد.

محصولات شرکت فولاد شاهرود

تولیدات این کارخانه عبارتند از:

شرکت فولاد شاهرود به دلیل نداشتن خط تولید WireRoad امکان تولید میلگرد به صورت کلاف در سایز کمتر از 8 میلیمتر را دارا نیست. محصول برگزیده این کارخانه میلگرد آجدار و میگرد ساده شاهرود در دو گرید A2 و A3، سایزهای 10 الی 32 میلی‌متر و در طول 12 متری می باشد.

  • میلگرد شاهرود A2

صفت مشخصه میلگرد شاهرود A2 آج 340 و به شکل مارپیچ بوده و از لحاظ میزان سختی از نوع میلگرد های نسبتا ترد است. میلگرد شاهرود A2 دارای تش تسلیم 3000 و تنش کششی5000 نیوتن بر متر مربع بوده و به علت ترد بودن آن برای عملیات جوشکاری مناسب نمی باشد. این میلگرد برای عملیات ساختمانی خصوصا خاموت زنی مناسب است.

  • میلگرد شاهرود A3
    صفت مشخصه میلگرد شاهرود A3 آج 400 و به شکل جناغی هفت و هشت بوده و در رده میلگرد های سخت و شکننده می باشد. تنش جاری این نوع میلگرد 4000 و تنش گسیختگی آن 6000 نیوتن بر متر مربع است. این نوع میلگرد برای عملیات صنعتی و ساختمانی مناسب می باشد.

فرآیند تولید میلگرد شاهرود

برای تولید میلگرد شاهرود ابتدا شمش فولادی توسط جرثقیل مگنتی 20 تنی از انبار شمش توسط سیستم شارژینگ به کوره منتقل و حدود 1200 درجه سانتی گراد گرم می شود. بنابراین پس از خروج شمش از کوره عملیات اکسیدزدایی با آب انجام شده و آنگاه شمش به ترتیب وارد 18 استند افقی- عمودی می شود. سپس محصول در بستر خنک‌کننده قرار میگیرد تا به دمای محیط برسد. امکان سریع سرد شدن محصول با آب نیز توسط سیستم ترمکس نیز وجود دارد. سرانجام به طول های مورد نظر برش داده شده و توسط تجهیزات بسته بندی در بسته های 2 الی 5 تنی آماده حمل می شوند.

مراحل تولید میلگرد شاهرود:

  1. شارژر و انباره شمش
  2. اکسیدزدایی (پوسته زدایی)
  3. عملیات نورد که در 18 استند افق - عمودی انجام میگیرد
  • نورد اولیه شامل 6 استند کانتیلور (افقی ، عمودی)
  • نورد میانی شامل 6 استند کارتریجی (افقی ، عمودی)
  • نورد نهایی شامل 6 استند کارتریجی (افقی ، عمودی)
  1. ترمکس: سیستم خنک‌کننده محصول
  2. کولینگ بد (بستر خنک‌کننده)
  3. بسته بندی
  4. انتقال به انبار محصول
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان