صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

معرفی نمادهای سودده بورسی در شهریور ماه ۱۴۰۰

توضیحاتی درباره نمادهای سودده بورسی در شهریور ماه سال 1400 شمسی در صفحه اقتصاد منتشر شد! ورود پول حقیقی به بازار بورس ادامه دارد.

معرفی نمادهای سودده بورسی در شهریور ماه 1400

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره نمادهای سودده بورسی در شهریور ماه سال 1400 شمسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در ابتدای معاملات روز 17 شهریور ماه سال 1400 شمسی بازار بورس، شاخص کل بورس با رشد ۸۴۹ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با رشد ۹۸۰ واحدی به عدد ۴۶۶ هزار واحد رسید!

لازم به بیان است نماد‌های شستا، فملی و شپنا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

توجه داشته باشید شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در حال حاضر با مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رو به رو است و گذر از این محدوده سخت و دشوار به نظر می آید! اگر قیمت دلار و نرخ کامودیتی‌ ها در بازارهای جهانی افزایشی شود، به احتمال زیاد می توان روند صعودی در بازار بورس را با سرعت بیشتری متصور بود…

با توجه به تداوم ورود پول حقیقی به بازار بورس و همچنین رشد قیمت ۵۵ درصدی سهم‌ های بورسی و فرابورسی، می‌ توان پیش بینی کرد که شاخص کل همچنان تمایل به صعود دارد! اما از توان و قدرت آن کاسته شده است.

علاوه بر این، یک عامل صعودی در روزهای آینده در بورس پدیدار خواهد شد! مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار تهران، از این پس شرکت‎‌ های بورسی بایستی لیست دارایی‌ های خود ارائه نمایند. شاید این سوال پیش آید که این کار چه تاثیری بر روی سهم و ها و همچنین شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران خواهد داشت؟ در پاسخ بایستی گفت افشای این لیست موجب رشد قیمت سهام شرکت‌ هایی می شود که دارایی‌ های منقول و غیر منقول زیادی دارند…

پربازده ترین سهم در معاملات روز 17 شهریور ماه سال 1400 شمسی بازار بورس، یک سهم دارویی به نام دلقما بود! شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در بیستم تیر ماه سال 1347 شمسی در شهر تهران به ثبت رسید (مرکز اصلی این شرکت در شهر تهران می باشد). در بیستم خرداد ماه سال 1362 شمسی، نوع این شرکت به سهامی عام تبدیل شد. شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در هفتم مرداد ماه سال 1370 شمسی در بورس اوراق بهادار پذیرفته شدهو در تاریخ بیست و سه خرداد ماه سال 1371 شمسی نیز در فهرست نمادهای تابلو بورس درج شده است.

سود خالص شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در ۱۲ ماهه ی منتهی به اسفند ماه سال 1399 شمسی، مبلغ ۲ هزار و ۱۰ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۳ درصد داشته است. همچنین نسبت حاشیه سود عملیاتی شرکت دارویی و بهداشتی لقمان از ۷.۸ درصد به ۲۳.۱ درصد افزایش پیدا کرد! علاوه بر این، حاشیه سود خالص شرکت دارویی و بهداشتی لقمان از ۱۱۰.۳ درصد به ۱۱۴ درصد افزایش پیدا کرد؛ و نسبت سود انباشته به دارایی های این شرکت از ۰.۴۶ به ۰.۶۸ افزایش پیدا کرد.

همچنین سهم شسپا که در چند روز گذشته صدرنشین تقاضای بازار بود، روز 17 شهریور ماه سال 1400 شمسی نیز جزو پرحجم ترین معاملات بود اما در لیست فروش حقوقی ها جای داشت… در لیست خرید حقوقی ها نیز برخی سهم های شاخص ساز همچون فولاد و خساپا و دو نماد بانکی وبملت و وپاسار وجود داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان