آیا سهام گروه خودرویی می توانند سقف تاریخی خود را بشکنند؟

صفحه اقتصاد - سوالی که این روز‌ها ذهن سهامداران بورس را مشغول کرده  این است که آیا همه سهم‌ها سقف تاریخی خود را می‌شکنند؟ آیا این پتانسیل در تمام گروه‌ها و

آیا سهام گروه خودرویی می توانند سقف تاریخی خود را بشکنند؟

صفحه اقتصاد - سوالی که این روز‌ها ذهن سهامداران بورس را مشغول کرده این است که آیا همه سهم‌ها سقف تاریخی خود را می‌شکنند؟ آیا این پتانسیل در تمام گروه‌ها و تمام سهم‌های بازار وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید بازار و شاخص از اوایل آبان ماه تا به امروز روند صعودی خوبی را تجربه کرده است و بازدهی خوبی در اکثر نماد‌ها به ثبت رسیده است، اما سوال اینجاست که آیا این رشد باعث بازپس گیری سقف‌های ۹۹ می‌شود یا خیر؟

امروز می خواهیم گروه بسیار مهم خودرویی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم چرا که چشم بسیاری از سهامداران به این گروه است. گروهی که شاید علیرغم مهم بودنش در بازار بسیاری از سهم هایش فاصله‌ی زیادی با سقف سال ۹۹ خود دارند.

گروه خودرویی از ۳۵ شرکت تشکیل شده است که ۲۸ سهم آن سهم بازار اصلی بورس و فرابورس و ۷ سهم آن بازار پایه‌ای می باشند (سهم‌هایی که در ۹۹ حضور داشتند).

میانگین بازدهی این ۳۵ نماد در رشد اخیر (از کف تا قیمت فعلی) حدود ۷۱ درصد می باشد که میانگین نسبتا خوبی برای این گروه با توجه به بنیاد آن است.

از بین این ۳۵ نماد، ۷ نماد زیر موفق به شکست سقف تاریخی خود شده اند:

خعمرا با حدود ۷۳۰ درصد فاصله از سقف ۹۹ فاصله دار‌ترین سهم این گروه با سقف است. خاور (۱۸۷٪)، خدیزل (۱۳۴٪)، خکاوه (۹۰٪)، خپویش (۱۴۱٪)، ختراک (۵۵٪)، خوساز (۱۸٪) دیگر سهم‌هایی هستند که موفق به شکستن سقف ۹۹ خود شده اند

۵ سهم اختلافی کمتر از ۵۰ درصد با سقف ۹۹ دارند:

خفنر (۱۱٪)، خنصیر (۴۰٪)، خچرخش (۲۲٪)، خلنت (۳۰٪)، خمحور (۳۳٪) که البته سهمی، چون خنصیر سابقه عبور از سقف را هم داشته است.

۵ نماد اختلاف ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی با سقف ۹۹ خود دارند:

خزامیا (۵۶٪)، خبهمن (۵۳٪)، خاهن (۸۰٪)، خریخت (۷۰٪)، خموتور (۹۰٪)

۶ سهم اختلافشان ۱۰۰ الی ۱۵۰ درصد با سقف ۹۹ خود می باشد:

خمهر (۱۰۷٪)، خفناور (۱۳۰٪)، ختوقا (۱۱۲٪)، ورنا (۱۱۸٪)، خشرق (۱۰۶٪)، خرینگ (۱۲۵٪)

۴ نماد فاصله‌ای بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ درصدی با سقف ۹۹ دارند:

خکار (۱۴۶٪)، خودرو (۱۴۷٪)، خساپا (۱۴۸٪)، خگستر (۱۸۹٪)

۸ نماد بیش از ۲۰۰ درصد با سقف ۹۹ خود فاصله دارند:

خزر (۲۰۰٪)، خکرمان (۲۰۳٪)، خاذین (۲۱۱٪)، خپارس (۲۲۹٪)، ختور (۲۲۶٪)، خکمک (۲۴۰٪)، تشتاد (۲۵۶٪) و خمحرکه با اینکه اخیرا رشد خوبی داشته با ۲۹۱ درصد اختلاف تا سقف ۹۹ پرفاصله‌ترین سهم این گروه با سقف خودش است.

بیشترین بازدهی در رشد اخیر متعلق به سهم‌های زیر است:

خموتور (۱۳۹٪)، خزامیا (۱۳۶٪)، خکاوه (۱۲۹٪)، خکار (۱۱۸٪)، خمحرکه (۱۱۵٪)، خزر (۱۱۱٪)، خاوه (۱۱۱٪)، ختوقا (۱۰۹٪)، خمهر (۱۰۲٪)

و کمترین بازدهی در رشد اخیر از آن سهم‌های زیر بوده است:

خپویش (۱۴٪-)، خفناور (۲۳٪)، خاهن (۲۸٪)، خمحور (۲۸٪)، خنصیر (۳۹٪)، خعمرا (۳۹٪)، تشتاد (۴۱٪)، خاذین (۴۳٪)، خساپا (۴۴٪)، خلنت (۴۷٪)، خپارس (۴۹٪)، خکرمان (۵۱٪)

پایین‌ترین p/e از بین ۳۵ سهم متعلق به سهم‌های زیر است:

خاور (۶.۴۲)، خدیزل (۷.۸۶)، ختراک (۷.۸۶)، خریخت (۸.۷۳)، خکار (۹.۴۶)، خپویش (۹.۷۹)، خفنر (۱۰.۳۶)، ختور (۱۰.۷۶)، خموتور (۱۰.۶۴)، خزر (۱۰.۷۶)، خاهن (۱۱.۱۹)

سهم‌هایی که سابقه بتا منفی بودن در این گروه را دارند:

خنصیر، خپویش، خمحور، ختراک

همانطور که مشاهده می کنید سهم‌های مهم و بازار ساز این گروه مثل خودرو و خساپا و خگستر هنوز اختلاف زیادی با سقف ۹۹ خود دارند و اکثر سهامداران انتظار رشد از سهم‌های لیدر این گروه را دارند.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که کدام سهم‌ها در این گروه برای سرمایه گذاری مناسب‌تر هستند و می توانند در رشد بعدی بازار رشد خوبی داشته باشند؟

در این گروه برای سرمایه گذاری مناسب‌تر هستند؟

اگر بخواهیم فاکتور‌های مختلفی را برای انتخاب سهم مناسب در این گروه در نظر بگیریم:

ختور با توجه به اختلاف زیادی که با سقف تاریخی خود دارد و رشد نسبتا کمی که داشته (۵۶٪) و پی بر‌ای نسبتا مناسبش (۱۰.۴۶) میتواند گزینه اول برای بررسی بیشتر باشد.

خکرمان با توجه به انتقال به بازار بالاتر و اختلاف زیادی که با سقف خود دارد و رشد نه چندان زیادش می تواند نظر بازیگران و سفته بازان را به خود جلب کند

خاذین که این روز‌ها معاملات مشکوکی دارد و گروه‌هایی روی آن فعال و در حال جمع آوری حجم هستند نیز از کم‌رشد‌ها و پر اختلاف‌های گروه خودرو با سقف ۹۹ می‌باشد که میتواند گزینه بعدی باشد.

خپارس که بعد از مدت‌ها بازگشایی شد و این روز‌ها معاملات پرحجمی را تجربه میکند میتواند بعد از مدتی درجا زدن و اصلاح دوباره رشد خود را از سر بگیرد.

خمحرکه با اینکه رشد نسبتا خوبی داشته، اما به واسطه فعال بودن تیم خوب و فاصله زیادی ک با سقف خود دارد هم‌چنان میتواند رشد خوبی داشته باشد

همچنین سهم‌های بزرگ این گروه از جمله خگستر و خساپا می توانند در رالی بعدی بازار مورد توجه سهامداران و کد‌های خاص قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان