۴ ثروتمندترین فرد دنیا در سال ۲۰۲۳ 

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه ۴ ثروتمندترین فرد دنیا در سال 2023  پرداخته شده است.

۴ ثروتمندترین فرد دنیا در سال 2023 

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه ۴ ثروتمندترین فرد دنیا در سال 2023 پرداخته شده است.

۴ ثروتمندترین فرد جهان در سال 2023

ایلان ماسک فوربس اعلام کرده بود که جهان تا سال 2022 دارای 2668 میلیاردر بوده است.

میلیاردرها دارای مقادیر غیرقابل تصوری از ثروت هستند که آنها را قادر می سازد بر دنیایی که در آن زندگی می کنیم، از اقتصاد، سیاست، رسانه های ما و خیلی چیزهای دیگر تأثیر بگذارند. این گروه مرفه از افراد بسیار نخبه هستند و بسیاری از آنها بنیانگذاران غول های فناوری بزرگ یا شرکت های دیگری هستند که ما به طور منظم در زندگی روزمره خود به آنها وابسته هستیم. فوربس فاش کرد که در سال 2023، 2668 میلیاردر در جهان وجود دارد، اما ثروتمندترین آنها کیست؟ بر اساس داده‌های بی‌درنگ دارایی خالص فهرست میلیاردرهای فوربس در اینجا 4 ثروتمندترین افراد جهان و ثروت آنها از کجا آمده است.

1. برنارد آرنو

برنارد آرنو ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۲۳

برنارد آرنو یک بازرگان فرانسوی و مدیر عامل لویی ویتون (LVMH) است، او بر امپراتوری LVMH شامل 75 برند مانند Sephora نظارت دارد. دارایی خالص او در حال حاضر 236.7 میلیارد دلار است.

برنارد آرنو، مدیر صنعت مد فرانسوی با دارایی خالص 211 میلیارد دلار، از بنیانگذار و مدیرعامل توییتر تسلا پیشی گرفت و به ثروتمندترین فرد در لیست میلیاردرهای فوربس در سال 2023 تبدیل شد.

طبق گزارش فوربس، مدیرعامل LVMH که 74 سال سن دارد و بر مجموعه بیش از 70 برند لوکس مانند لویی ویتون، کریستین دیور، جیوانچی، تیفانی، مارک جاکوبز، سفورا و فنتی بیوتی نظارت دارد، بیشترین افزایش را تجربه کرده است. در دارایی خالص در میان میلیاردرها در سال جاری، 53 میلیارد دلار به ثروت او در 12 ماه گذشته اضافه کرد. سال گذشته، آرنو از مدیرعامل 51 ساله اسپیس ایکس پیشی گرفت و با 31 میلیارد دلار بیشتر از ماسک، در صدر فهرست قرار گرفت. در سه سال گذشته، او پس از ماسک و جف بزوس، بنیانگذار آمازون، سومین فهرست میلیاردرها بوده است. این مرد فرانسوی برای اولین بار در سال 1997 زمانی که دارایی 3.1 میلیارد دلاری داشت در فهرست فوربس قرار گرفت و در سال های بعد رتبه های خود را ارتقا داد تا اینکه در سال 2011 در بین پنج فرد ثروتمند برتر قرار گرفت. به گفته این رسانه، او تقریباً سه دهه رئیس LVMH بوده است و به افزایش درآمد این شرکت کالاهای لوکس از 4 میلیارد دلار در سال 1989 به 86 میلیارد دلار در سال گذشته کمک کرده است. سهام این شرکت در سال گذشته 35 درصد افزایش یافت. آرنو مشتریان وفادار خود را از طریق خانه‌های طراحی قدیمی و معتبری مانند لویی ویتون و دیور حفظ کرده و در عین حال شرکت را با برندهای مدرن جدید مانند Rhianna's Fenty Beauty که در سال 2019 راه اندازی شد، گسترش داده است. در ژانویه، این هفتادمین دختر 47 ساله خود، دلفین آرنو، را به عنوان مدیرعامل دیور منصوب کرد، زیرا او برای جانشینی در میان پنج نفر خود آماده می شود.

2. ایلان ماسک

ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس، مدیرعامل و معمار محصول تسلا و مدیرعامل توییتر است. تا همین اواخر او ثروتمندترین مرد جهان بود، اکنون دارایی خالص او 174.5 میلیارد دلار است. عکس: از طریق WikiCommons

3. جف بزوس

جفری بزوس موسس، رئیس اجرایی و رئیس و مدیر عامل سابق آمازون است. یک غول تجارت الکترونیک بزوس در سال 1994 از گاراژ خود در سیاتل تاسیس شد. دارایی خالص او 128.5 میلیارد دلار است. عکس: Yui Mok (PA)

4. لری الیسون

لارنس الیسون یک بازرگان آمریکایی و یکی از بنیانگذاران، رئیس اجرایی، مدیر ارشد فناوری و مدیر عامل سابق شرکت غول فناوری اوراکل است. دارایی خالص او 118.3 میلیارد دلار است. عکس: جاناتان بردی (پلیس)

برنارد آرنو ثروتمندترین مرد جهان کیست؟

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان