سیدجلال ناصری مدیر عامل حلوا عقاب که بود؟ + بیوگرافی کامل

صفحه اقتصاد - جلال ناصری، مدیرعامل شرکت حلوای عقاب درگذشت .

سیدجلال ناصری مدیر عامل حلوا عقاب که بود؟ + بیوگرافی کامل

صفحه اقتصاد - جلال ناصری، مدیرعامل شرکت حلوای عقاب درگذشت .

شرکت حلوای عقاب در سال ۱۳۱۹ پایه گذاری شد و در ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید حلوا در یک کارگاه کوچک در محله پاچنار تهران آغاز کرد. پس از رشد و توسعه در طی سال‌های متمادی، کارخانه حلوای عقاب به شهرستان شهریار واقع در غرب استان تهران انتقال یافت.

مجموعه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته از گذشته تا به امروز، موجب شد که شرکت حلوای عقاب به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات بر پایه کنجد در ایران محسوب شود که با بکارگیری علم و تجربه خود و استفاده از تخصص کارشناسان مجرب صنایع غذایی، محصولات سنتی حاصل از دانه کنجد را به صورت صنعتی تولید، و با کیفیتی در حد سخت گیرانه ترین استانداردهای کیفی و بهداشتی بین المللی از جمله IFS & BRC به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند، به طوری که در حال حاضر محصولات این شرکت در گروه حلوا، کنجد، کنجد بار، کرم کنجد، سس کنجد، ارده، روغن کنجد و کره بادام زمینی در بیش از ۳۰ کشور جهان عرضه و به مصرف می‌رسند.

این روزها مصرف روغن کنجد به‌جای انواع روغن‌های خوراکی از سوی پزشکان تجویز می‌شود و حتی به خانواده‌ها توصیه می‌شود به فرزندانشان انواع محصولات تولید شده با کنجد را بدهند.
اما ریشه این کار در ایران، قدیمی‌تر از سال‌های اخیر است، بیش از 7دهه پیش مردی روستایی کارگاهی را برای تولید حلواشکری با کنجد راه‌اندازی کرد که امروز یکی از کارخانه‌های موفق در حوزه صنایع غذایی محسوب می‌شود. به روایت شناسنامه مرحوم حاج سیدمحرم ناصری در هفتم خرداد‌ماه سال1312 در روستای وارون دلیجان به دنیا آمد. او دوران کودکی و نوجوانی را در روستایشان پشت سر گذاشت و به‌دلیل شرایط خانوادگی همیشه اهل کار و تلاش بود.

حاج سیدمحرم ناصری نوجوان بود که با برادر بزرگش برای کار به تهران آمدند و کارگاه کوچکی را در سال1323 برای تولید حلوا در شهرری راه‌اندازی کردند که سنگ بنای کارخانه تولید حلواشکری عقاب بود. او در ابتدا برای چندین سال در محل همین کارگاه انواع حلواها ازجمله حلواشکری را به‌صورت سنتی تولید می‌کرد ولی کم، کم باتوجه به افزایش مشتری‌ها تصمیم گرفت کار را توسعه دهد. او کارگاه را به محل جدیدی در شهریار برد و در فضایی با مساحت تقریبی 2هزار مترمربع کارخانه حلواشکری عقاب را راه‌اندازی کرد. البته به حاج‌سیدمحرم ناصری در مسیر توسعه کار، سیدجلال ناصری کمک بسیاری کرد و در نهایت هم حاج سیدمحرم ناصری که بیشتر علاقه‌مند بود تا تمرکز خود را بر کارهای خیریه قرار دهد، مدیریت مجموعه حلواشکری عقاب را واگذار کرد.

سیدجلال ناصری از سال1378 کار در کارخانه حلواشکری عقاب را با دیدگاه‌های نوین و توسعه در مجموعه شروع کرد و علاوه بر گسترش کار و تولید به نوآوری‌های مهمی هم دست زد که مهم‌ترین آن تولید محصولاتی بر پایه کنجد بود که خون جدیدی به این مجموعه تزریق کرد. هم‌اکنون این شرکت به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت تولید‌کننده محصولات بر پایه کنجد در ایران به‌شمار می‌رود. حاج سیدمحرم ناصری بنیانگذار حلواشکری عقاب پس از طی یک دوره طولانی بیماری در بیستم و نهم بهمن‌ماه سال1392 و در سن 80سالگی درگذشت و فرزندش سیدجلال ناصری مسئولیت تمام کارها را تا 20 اردیبهشت 1402در این مجموعه برعهده داشت.

سیدجلال ناصری فرزند مرحوم سید جلیل ناصری بودند و حاج محرم ناصری عموی ایشان بودند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان