زندگینامه کامل شاهرخ ظهیری کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل صنایع غذایی مهرام

توضیحاتی درباره زندگینامه کامل شاهرخ ظهیری کارآفرین، بنیانگذار و مدیرعامل صنایع غذایی مهرام و همچنین سلطان سس ایران در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل شاهرخ ظهیری کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل صنایع غذایی مهرام

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل شاهرخ ظهیری کارآفرین، بنیانگذار و مدیرعامل صنایع غذایی مهرام و همچنین سلطان سس ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شاهرخ ظهیری متولد سال 1309 شمسی (از پدری اهل شهر ملایر و مادری اهل شهر تهران) در شهر ملایر واقع در استان همدان می باشد.

خانواده شاهرخ ظهیری وقتی او تنها دو سال سن داشت به شهر تهران مهاجرت کردند؛ البته این مهاجرت چندان به طول نینجامید و وقتی شاهرخ ظهیری ۴ سال سن دشت، به شهر قم مهاجرت کردند و برای چندین سال در آنجا ساکن بودند.

شاهرخ ظهیری تحصیلات متوسطه خود را در شهر قم گذراند. او پدر خود را در سن ۱۸ سالگی بر اثر بیماری سل از دست داد و این اتفاق ضربه ای بزرگ برای وی بود. شاهرخ ظهیری به عنوان فرزند بزرگ، کفالت مادر و خواهران و برادران خود را بر عهده گرفت.

شاهرخ ظهیری ابتدا به استخدام اداره فرهنگ قم درآمد (با مدرک تحصیلی پنجم دبیرستان) و به عنوان معلم دبستان به تدریس مشغول شد. او بعد از گذشت مدتی به قلهک انتقالی گرفت و در آنجا همزمان با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق، در دوره تحصیلی دبیرستان نیز مشغول به تدریس شد؛ البته وی در همین دوران برای تامین هزینه های خود و خانواده در یک فروشگاه منسوجات نیز مشغول به کار شد. صبح‌ ها در آنجا کار می‌ کرد و عصرها در دبیرستان درس می‌ داد!

شاهرخ ظهیری به دلیل صداقتی که در کار خود داشت، در کار بازاریابی و فروش به خوبی هر چه تمام درخشید! و این آغازی بود برای موفقیت های بیشتر وی. او مورد توجه صاحبان کارخانه قرار گرفت و پس از اینکه کار کارخانه افزایش یافت و در رشته‌ های دیگری نیز همچون واردات ماشین‌ آلات کشیده است، به عنوان مدیر فروش به کار خود ادامه داد! او در آنجا نیز به سبب فروش بالایی که داشت، در بین دیگر شرکت‌ ها شناخته شد! این نقطه ورود شاهرخ ظهیری به کار تجارت بود.

شاهرخ ظهیری به سبب واسطه‌ هایی که از طریق خرید و فروش پارچه با آنها آشنا شده بود، وارد گروهی از کارخانجات وابسته به تشکیلات دولتی به نام کارخانجات ماه شد! در آن زمان مهدی بوشهری شوهر اشرف پهلوی، فرزند رضاشاه و خواهر دوقلوی محمدرضا پهلوی به همراه اسدالله علم وزیر دربار و چند نفر دیگر گروهی تحت عنوان ماه داشتند که صاحب شرکت‌ های متعدد در رشته‌ های گوناگون بود.

شاهرخ ظهیری مدیر شرکت مه‌ کشت شد؛ شرکتی کار تجارت و واردات تراکتور و کمباین را بر عهده داشت! پس از مدتی کارنجات متعلق به گروه ماه دچار مشکلاتی شد…

در این میان، شاهرخ ظهیری ایده های دیگری در سر داشت! او همراه با یک شریک دیگر در سال 1349 شمسی، مهرام را با یک میلیون تومان سرمایه تاسیس کرد. جالب است بدانید بزرگ‌ ترین خلاقیت شاهرخ ظهیری با مهرام، چیزی نبود جز تولید سس مایونز!

تنوع تولیدات صنایع غذایی مهرام در ابتدا تنها به شش نوع محصول خلاصه می‌ شد که در میان آن‌ ها سس مایونز توانست جایگاه ویژه ای را در ایران به خود اختصاص دهد! مهرام به‌ مرور زمان و با تلاش و ممارست وصف ناپذیر توانست سبد کالایی خود را گسترده‌ تر نماید.

جالب است بدانید هم اکنون تعداد محصولات تولید شده توسط مهرام بالغ بر ۷۲ نوع است؛ این محصولات در گروه سس‌ های سرد شامل انواع مایونز و سس‌ های سالاد، گروه سس‌ های گرم شامل انواع کچاپ ساده و تند، ترشیجات، چاشنی‌ جات، مرباجات و کنسروهای غیرگوشتی و…

لازم به بیان است برند مهرام علاوه بر فعالیت در حوزه تولیدات غذایی، در فعالیت‌ های فرهنگی، ورزشی، پژوهشی و همچنین علمی نیز مشارکت های ویژه‌ ای داشته و دارد؛ از جمله این مشارکت ها می‌ توان به تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی مهرام اشاره کرد. همچنین باشگاه فرهنگی و ورزشی مهرام به عنوان پرافتخارترین باشگاه خصوصی ایران و آسیا شناخته می شود. علاوه بر این، برند مهرام در سال ۱۳۹۲ شمسی و در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد!

کارخانه مهرام در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰ مترمربع و زیر بنای حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع در شهر صنعتی البرز واقع در استان قزوین قرار دارد. این شرکت تولیدات مواد غذایی در بهمن ماه سال ۱۳۷۵ شمسی توسط هیئت پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد و به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد.

شاهرخ ظهیری با بالارفتن سن و بیماری قلبی مجبور شد از مدیریت مهرام کناره گیری کند! او در زمان اداره صنایع غذایی مهرام، همکاری مستمری با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران داشت؛ به همین دلیل همزمان با برگزاری اولین دوره انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عضویت هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی آن درآمد.

شاهرخ ظهیری سرانجام در ۲۲ فروردین ماه سال 1398 شمسی درگذشت. مدیریت شرکت مهرام در حال حاضر در اختیار خانواده گنجی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان