زندگینامه کامل حسام آرمندهی بنیانگذار دیوار و کافه بازار

توضیحاتی درباره زندگینامه کامل حسام آرمندهی بنیانگذار وبسایت و اپلیکیشن نیازمندی های اینترنتی دیوار و کافه بازار در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل حسام آرمندهی بنیانگذار دیوار و کافه بازار

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل حسام آرمندهی بنیانگذار وبسایت و اپلیکیشن نیازمندی های اینترنتی دیوار خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حسام آرمندهی ، کارآفرین و از بنیانگذاران کافه بازار و دیوار متولد ۲۴ شهریور ماه سال ۱۳۶۴ شمسی در شهر تهران می باشد.

حسام آرمندهی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۸ شمسی می باشد. او در سال ۱۳۸۹ شمسی (در سال ۲۰۱۰ میلادی) برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود به کشور سوئد رفت و در رشته کارآفرینی و کسب و کار دانشگاه فناوری چالمرز مشغول به تحصیل شد.

جالب است بدانید وی در بین تحصیل و رفت‌ و آمدهای خود به ایران چند ایده کسب و کار را عملی کرد و سرانجام در اواخر سال ۱۳۸۹ شمسی با همکاری چند نقر دیگر اولین نسخه از اپلیکیشن اندرویدی کافه بازار را در کنگره موبایل ایران منتشر کرد!

ماجرای شکل گیری کافه بازار

در بیان جزئیات این ماجرا بایستی گفت حسام آرمندهی در تمام سال های تحصیل خود به دنبال کارآفرینی بود، اما بعد از شکست در ‍‌پروژه‌ ای که با همکلاسی‌ های خود در سوئد داشت، برای تعطیلات به ایران بازگشت! وی بعد از ملاقات با دوست قدیمی خود یعنی رضا محمدی متوجه شد که رضا و چند نفر دیگر روی پروژه فارسی‌ تل کار می‌ کنند.

حسام آرمندهی و رضا محمدی دوستی عمیقی داشتند و حتی در دوران دانشجویی وبسایتی با عنوان طوطی راه‌ اندازی کرده بودند که فعالیت آن چاپ تصویر روی تیشرت بود! فعالیت آنها به این صورت بود که سفارش اینترنتی را از مشتریان می گرفتند و بعد از چاپ تصاویر، محصول را به مشتری تحویل می‌ دادند. البته این فعالیت به دلیل مهاجرت حسام آرمندهی نیمه‌ تمام ماند…

حسام آرمندهی بعد از مطلع شدن از پروژه فارسی‌ تل که هدف آن فارسی‌‌ سازی اندروید و تولید تعدادی برنامه ضروری فارسی بود، تصمیم گرفت که دو هفته بیشتر در ایران بماند اما ماندن وی همیشگی شد! آن ها بعد از مدتی تصمیم گرفتند تا ماهیت کار را تغییر دهند.به همین دلیل به سراغ ایده راه‌ اندازی یک اپ استور رفتند! این ایده امروزه کامل شده است و اکثر گوشی‌ های اندرویدی از آن استفاده می کنند.

کافه بازار کمک بزرگی به صاحبان گوشی‌ های اندرویدی کرد؛ چرا که تا آن زمان افراد برای نصب برنامه روی گوشی‌ های خود مجبور بودند از طریق کامپیوتر یا مغازه‌ های موبایل اقدام کنند.

حسام آرمندهی و تلاش های خستگی ناپذیر

وی در ادامه وبسایت و اپلیکیشن دیوار را به عنوان بزرگ‌ ترین بستر تبلیغات طبقه‌ بندی‌ شده در ایران تاسیس کرد!

از جمله دیگر مسئولیت های وی می توان به کارشناس نرم‌ افزار گروه تحلیل MRI مرکز تحقیق علم و فناوری پزشکی دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۳ شمسی تا ۱۳۸۶ شمسی، موسس و مدیرعامل شرکت نرم‌ افزار زیرک از سال ۱۳۸۵ شمسی تا ۱۳۸۸ شمسی، مدیرعامل شرکت آگه‌ پردازان هوشمند یا دیوار از سال ۱۳۹۱ شمسی تا ۱۳۹۵) شمسی و عضو هیئت مدیره این شرکت از سال ۱۳۹۵ شمسی تاکنون و همچنین مدیرعامل شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان یا کافه‌بازار از سال ۱۳۹۰ شمسی تا ۱۳۹۶ شمسی و رئیس هیئت مدیره این شرکت از سال ۱۳۹۶ شمسی تاکنون اشاره کرد.

لازم به بیان است در شرکت بازار محصولات دیگری شامل بلد به عنوان یک پلتفرم نقشه‌ خوانی و مسیریاب و رسید به عنوان که یک سرویس پرداخت پول با موبایل، طراحی و پیاده‌ سازی شده است.

همه چیز درباره دیوار

دیوار وبسایت و اپلیکیشن نیازمندی‌ های اینترنتی و بستری برای خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و ارائه خدمات در ایران می باشد (یکی از زیرمجموعه‌ های فروشگاه نرم‌ افزار کافه بازار) که در سال 1392 شمسی راه‌ اندازی شد. آگهی نیازمندی‌ های میلیون‌ ها ایرانی در سراسر کشور از طریق دستگاه‌ های اندروید، آی‌او‌اس از وبسایت دیوار دریافت می شود و ارائه می‌ گردد!

لازم به بیان است تا سال ۱۳۹۶ شمسی این امکان برای مردم بیش از ۵۰ شهر بزرگ ایران فراهم شد تا کالاهای خود را با تفکیک منطقه و محله خود در دیوار ثبت نمایند. وبسایت دیوار در ادامه فعالیت های خود توانست با ایجاد دیوار افغانستان امکان ثبت نیازمندی‌ ها را در ۴ شهر کابل، هرات، قندهار و مزار شریف نیز فراهم کند!

جوایز و افتخارات حسام آرمندهی

حسام آرمندهی در دومین جشنواره امین‌ الضرب که در ۱۸ دی ماه سال 1396 شمسی در تالار وحدت تهران و توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و با هدف تجلیل از کارآفرینان ایرانی برگزار شد، نشان امین‌الضرب را به عنوان یکی از ۱۰ برگزیده در حوزه کارآفرینی دریافت کرد!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان