گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از بازار اقلامی جایگزین گوشت و مرغ

گرانی گوشت قرمز و مرغ تاثیر بر بازار قارچ ندارد

گرانی گوشت قرمز و مرغ بر بازار قارچ  اثری ندارد چراکه  قارچ جایگاه خود در سبد خانوار را پیدا کرده است، از این رو تاثیر چندانی بر بازار ندارد.

گرانی گوشت قرمز و مرغ تاثیر بر بازار قارچ ندارد

رجبی گفت: گرانی گوشت قرمز و مرغ بر بازار قارچ اثری ندارد چرا که قارچ جایگاه خود در سبد خانوار را پیدا کرده است، از این رو تاثیر چندانی بر بازار ندارد.

به گزارش خبرنگار صفحه اقتصاد در روزهای اخیر شاهد افزایش چشم گیر قیمت گوشت و مرغ هستیم که همین امر باعث افزایش و گرایش بیشتر مردم به استفاده از سبزیجات و صیفی جات و سایر مواد غذایی جهت جایگزینی گوشت و مواد پروتئینی شده است.

همین عوامل و از سوی دیگر کاهش میزان بارش ها باعث شده که سودجویان و دلالان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به افزایش قیمت این کالاها و اقلام کنند در حال حاضر گزارشات میدانی هم حاکی از افزایش چشم گیر قیمت این اقلام از جمله قارچ است که این خود باعث نگرانی بسیاری از طرفدارن این محصولات شده است.

اما برخلاف این موضوع مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفتگو با خبرنگار صفحه اقتصاد از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: از ابتدای فصل سرما، تمامی واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت خود کار کردند که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

او افزود: عرضه روزانه قارچ در تهران به ۳۳ تا ۴۰ تن رسیده است، در حالیکه فصل تابستان به دلیل گرما و نبود سیستم سرمایش مناسب در برخی واحدها تولید افت محسوسی داشت.

مهندس مهدی رجبی از ثبات قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو قارچ فله در عمده فروشی ها ۳۶ تا ۴۲ هزار تومان است که حداکثر با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد که متاسفانه برخی مغازه داران این نرخ را رعایت نمی کنند.

به گفته این مقام مسئول، برآوردها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۰۰ هزار تن برسد.

او با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات بیان کرد: با توجه به نبود استانداردهای لازم و پایین بودن قیمت عراق از نظر ریالی، امکان رقابت وجود ندارد که همین امر منجر به صادرات نامنظم شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن قارچ صادر می شود، بیان کرد: با اتخاذ برخی تدابیر و کاهش هزینه های تولید و به طبع صادرات، بایستی صادرات روزانه را به ۳۰ تن افزایش دهیم.

او ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر باید ترتیبی اتخاذ کند که قارچ به طور منظم در طول سال صادر شود چرا که ارزآوری قابل توجهی برای کشور در بر دارد.

رجبی در پایان با اشاره به اینکه گرانی گوشت قرمز و مرغ بر بازار قارچ اثری ندارد، تصریح کرد: با وجود آنکه قارچ جایگاه خود در سبد خانوار را پیدا کرده است، از این رو تاثیر چندانی بر بازار ندارد. هر چند سال های اخیر وابسته به گوشت مرغ بود.

براساس این گزارش حال باید با توجه به مشکلات پیش آمده منتظر باشیم و ببنیم در هفته های پیش رو چه تصمیمی دولت در این خصوص خواهد گرفت و امیدوار هستیم اقدامات و تدابیر لازم در این خصوص گرفته شود.

گزارش: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان