صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

سید محمدرضا سید نورانی رئیس جدید شورای رقابت کیست؟

توضیحاتی درباره سوابق و مسئولیت های سید محمدرضا سید نورانی رئیس جدید شورای رقابت در صفحه اقتصاد منتشر شد!

سید محمدرضا سید نورانی رئیس جدید شورای رقابت کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سوابق و مسئولیت های سید محمدرضا سید نورانی رئیس جدید شورای رقابت خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بیست و چهارم اسفند ماه سال 1400 شمسی، سید محمدرضا سید نورانی ، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با رای اکثریت شورای رقابت به ریاست این شورا و مرکز ملی رقابت انتخاب شد (در اجرای تبصره (1) بند (الف) ماده (53) قانون اصلاح موادی از برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون سیاست‌ های کلی اصل 44 قانون اساسی)!

لازم به بیان است وی پیش از این به عنوان صاحب نظر اقتصادی همکار شورای رقابت فعالیت داشت. همچنین پبشتر، ریاست شورای رقابت برعهده ی رضا شیوا بوده است!

بد نیست بدانید شورای رقابت با هدف تسهیل کنندگی فعالیت بخش خصوصی و به طور کلی‌ تر عرصه ی اقتصادی و نوعی عامل برای کاهش ریسک در این بخش شکل گرفته است تا بخش خصوصی با ورود به بازار، نگران انحصارات و رقبای انحصارگر خود نباشد. این شورا براساس موضوع ماده ۵۳ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است.

اعضای شورای رقابت متشکل است از سه نماینده مجلس شورای اسلامی از بین اعضای کمیسیون‌ های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن (از هر کمیسیون یک نفر به‌ انتخاب مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر)، دو نفر از قضات دیوان عالی کشور (به‌ انتخاب و حکم رئیس قوه قضائیه)، دو صاحب‌ نظر اقتصادی برجسته (به‌ پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و حکم رئیس جمهور)، یک حقوقدان برجسته و آشنا به حقوق اقتصادی (به‌ پیشنهاد وزیر دادگستری و حکم رئیس جمهور)، دو صاحب‌ نظر در تجارت (به‌ پیشنهاد وزیر بازرگانی و حکم رئیس جمهور)، یک صاحب‌ نظر در صنعت (به‌ پیشنهاد وزیر صنایع و معادن و حکم رئیس جمهور)، یک صاحب‌ نظر در خدمات زیربنایی (به‌ پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور و حکم رئیس جمهور)، یک متخصص امور مالی (به‌ پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و حکم رئیس جمهور)، یک نفر به‌ انتخاب اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و همچنین یک نفر به‌ انتخاب اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

اما سید محمدرضا سید نورانی ، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد با گرایش اقتصاد بین الملل، اقتصاد نظری و اقتصاد اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس و همچنین دکتری اقتصاد با گرایش بخش عمومی، اقتصاد سنجی و اقتصاد نظری می باشد.

از سوابق علمی و اجرایی سید محمدرضا سید نورانی می توان به مدیریت گروه اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در سال‌ های ۱۳۸۱-۱۳۸۵ شمسی، مدیریت گروه اقتصاد اسلامی پردیس دانشگاه علامه طباطبائی از سال ۱۳۹۳ شمسی تا کنون، عضویت در شورای پژوهشی سازمان بازرسی کشور از سال ۱۳۸۸ شمسی تا کنون، مشاور امور اقتصادی در شرکت ایران خودرو و نائب رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی ایران در سال‌ های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ شمسی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان