فوری | هشدار کاملا جدی است | سامانه بارشی جدید سیل آسا در پیش است

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات سامانه بارشی جدید سیل آسا پرداخته شده است.

فوری | هشدار کاملا جدی است | سامانه بارشی جدید سیل آسا در پیش است

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره جزئیات سامانه بارشی جدید سیل آسا پرداخته شده است.
سازمان هواشناسی ایران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به ورود سامانه بارشی جدید، سیل، طغیان رودخانه‌ها، وزش بادهای شدید، طوفان و خیزش گردوغبار در کشور به شهروندان هشدار داد.هواشناسی ایران چند وضعیت هشدار صادر کرد. سازمان هواشناسی ایران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی جدید و مخاطرات جوی، بارش باران‌های به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی ایران از صدور چند وضعیت هشدار هواشناسی برای استان‌های مختلف کشور خبر داد. سازمان هواشناسی ایران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به ورود سامانه بارشی جدید، وزش بادهای شدید، طوفان و خیزش گردوغبار در کشور به شهروندان هشدار داد.چندین هشدار نسبت به وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، طوفان و ورزش باد شدید در آخر هفته به شهروندان صادر شده است.

به گزارش کارشناس هواشناسی، بارش باران در شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران و البرز خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در ساعات بعد از ظهر در شمال غرب و استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، قم، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: چهارشنبه (۱۰ خرداد) بارش در شمال غرب کشور تشدید می‌شود علاوه بر آن در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ خرداد) در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (۱۳ خرداد) بارش در نوار شمالی و بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بعد از ظهر امروز و فردا در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، خلیج فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و دریای خزر پنجشنبه و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز (۱۰ خرداد ) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و روز پنجشنبه ( ۱۱ خرداد) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان