حاشیه های افزایش سقف وام خرید مسکن + پیش بینی بازار مسکن در شش ماهه دوم ۱۴۰۰

وام خرید مسکن در سال 1400 , بازار مسکن در سال 1400 , پیش بینی بازار مسکن , راهنمای دریافت وام مسکن , وام مسکن بانک ها , افزایش وام خرید مسکن

حاشیه های افزایش سقف وام خرید مسکن + پیش بینی بازار مسکن در شش ماهه دوم 1400

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره برخی حاشیه ها پیرامون افزایش سقف وام خرید مسکن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش خبرهایی مبنی بر افزایش سقف وام خرید مسکن در فضای مجازی منتشر شد! البته بایستی توجه داشت هر گونه افزایش مبلغ وام خرید مسکن فقط و فقط منوط به تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

محمد حسن مرادی، معاون امور طرح و برنامه بانک مسکن نیز اخیرا در مصاحبه ای و در واکنش به خبر افزایش وام خرید مسکن در سال 1400 شمسی گفت: در شرایط فعلیف اولویت کشور بر ساخت و ساز مسکن است و از آنجایی که خدمات بانک مسکن تعهدی است، هر گونه افزایش مبلغ وام باید به تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برسد! لذا اعمال تغییرات در میزان وام مسکن برای سال جاری نیز پیش از اعلام عمومی بایستی تاییدیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کند. بانک مسکن طرح‌ هایی برای افزایش قدرت خرید مردم در حوزه مسکن ارائه کرده است ولی تا زمانی که به تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرسد، اعلام عمومی نمی‌ شود!

اما به نظر می‌ رسد انتشار خبر افزایش سقف وام خرید مسکن در اتفاقی عجیب به هجوم برخی سفته بازان برای خرید اوراق تسهیلات مسکن و فروش آنها با قیمت های بالاتر در ماه‌ های آتی دامن زده است!

البته لازم به بیان است پیش بینی می‌ شود رکود فعلی بازار مسکن که دامن گیر بسیاری از خریداران و فروشندگان شده است تا نیمه دوم سال جاری نیز ادامه داشته باشد،

جالب است بدانید انتشار خبرهایی پیرامون احتمال افزایش سقف وام خرید مسکن و همچنین احتمال موافقت شورای پول و اعتبار با پیشنهاد رشد ۱۰۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن سبب شده است تا معاملات این روزهای اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن با افزایش شدید عرضه و رسیدن به نرخ تعادلی ۵۹ تا ۶۰ هزار تومان مواجه شود!

لازم به یادآوری است در یکهزار و سیصد و هفدهمین جلسه شورای پول و اعتبار که روز 22 تیر ماه سال 1400 شمسی به ریاست علی اکبر کمیجانی، رئیس‌ کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور اعضای شورا برگزار شد، در اجرای مصوبه هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا در سال 1400 شمسی افزایش یافت!

براین اساس سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا در سال 1400 شمسی به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و همچنین مراکز استان‌ ها سه میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ ها دو میلیارد و پانصد میلیون ریال و همچنین برای روستاها دو میلیارد ریال تعیین شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان