صفحه اقتصاد بررسی می کند:

اقساط وام طرح جهش مسکن چقدر است؟ + جزئیات

توضیحاتی درباره جزئیات وام طرح جهش مسکن و همچنین سود بازپرداخت و اقساط این وام مسکن در صفحه اقتصاد منتشر شد!

اقساط وام طرح جهش مسکن چقدر است؟ + جزئیات

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره جزئیات وام طرح جهش مسکن و همچنین اقساط آن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ثبت نام طرح جهش مسکن از بیست و هشتم مهر ماه سال 1400 شمسی آغاز شده است؛ طرحی بسیار پرسروصدا که میزان پرداخت اقساط آن به وام‌ های بانکی فعلی نزدیک به نظر می‌ رسد…!

براساس آخرین بررسی های به عمل آمده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند که مبلغ وام ۲۰ ساله ی طرح جهش مسکن ۴۵۰ میلیون تومان است! در این بین، دولت سید ابراهیم رئیسی نیز اعلام کرده است که مبلغ وام مسکن ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است! به نظر می‌ رسد مبلغ وام طرح جهش مسکن کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان نباشد.

در رابطه با نرخ سود این وام مسکن نیز سوالات و چالش های بسیاری وجود دارد! دولت سید ابراهیم رئیسی اعلام کرده است سود وام طرح جهش مسکن ۳۵۰ میلیونی، ۱۸ درصد است، اما مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده است سود این وام مسکن، بین ۵ تا ۱۲ درصد است.

پیش‌ بینی می‌ شود که اقساط ماهانه وام مسکن مبلغی بین سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان باشد!

درباره شرایط افراد متقاضی ثبت نام در وام مسکن نیز بایستی گفت فرد متقاضی حتما بایستی متاهل باشند و پنج سال در آن شهر ساکن باشد. همچنین خانم‌ ها اگر ۳۵ سال به بالا داشته باشند و مجرد باشند، در این طرح مسکن به عنوان سرپرست خانوار شناخته می شوند و مشمول این قانون می باشند. البته هنوز تصمیمی برای آقایان در نظر گرفته نشده است! البته انتظار می رود آقایان مجرد ۴۰ سال به بالا نیز مشمول این طرح مسکن شوند.

در انتها لازم به بیان است سامانه ثمن به آدرس SAMAN.MRUD.IR برای ثبت‌ نام متقاضیان وام طرح جهش مسکن در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید افرادی که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده‌ اند، اسامی آنان محفوظ است و طبق روال می‌ توانند از تسهیلاتی که در قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. نیازی به ثبت نام در سامانه جدید نیست و به صورت اتوماتیک مشمول خدمات قانون جدید می‌ شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان