صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره شاسی بلند داچیا جوگر ۲۰۲۳ + تاریخچه شرکت داچیا

داچیا جوگر 2023 اقتصادی ترین خودروی هفت نفره جدید در بازار اروپا است و مشتریان نسبت به امکانات این خودرو واکنش مثبتی نشان داده اند.

همه چیز درباره شاسی بلند داچیا جوگر 2023 + تاریخچه شرکت داچیا

صفحه اقتصاد - داچیا جوگر 2023 اقتصادی ترین خودروی هفت نفره جدید در بازار اروپا است و مشتریان نسبت به امکانات این خودرو واکنش مثبتی نشان داده اند.
در این مطلب به توضیحاتی درباره شاسی بلند داچیا جوگر ۲۰۲۳ پرداخته شده است.

شرکت خودروسازی داچیا رومانیایی با نام رسمی Dacia برگرفته از نام یک منطقه تاریخی در کشور رومانی نامگذاری شده است.

این شرکت در زمینه تولید خودرو فعالیت می کند و در حال حاضر بخشی از شرکت فرانسوی رنو به حساب می آید که حدود ۱۰ درصد از صادرات کل کشور رومانی در اختیار این شرکت است و اصلی ترین صادرکننده کشور رومانی می باشد.

فعالیت شرکت داچیا در سال ۱۹۶۶ توسط کمک های رنو آغاز شد و در سال ۱۹۶۸ موفق شد چرخه تولید کارخانه مخصوص برند خود را راه اندازی کند. در شروع فعالیتش طرح های پایه مدل رنو ۱۲ را خریداری کرد و بعدها مدل رنو ۸ را با تغییر نام داچیا ۱۱۰۰ تولید کرد.

همچنین بر اساس بررسی ها در سال ۱۹۹۹ رنو حدود ۵۱ درصد از شرکت داچیا را در اختیار خود گرفت و تا کنون ۹۹٫۳ درصد به سهام خود افزوده است.

داچیا با نقش مهم و کلیدی تغییرات زیادی در مدل خودروهای رنو ایجاد کرد که مورد استقبال مشتریان بوده است.

داچیا جوگر 2023 جز اقتصادی ترین خودروی هفت نفره جدید در بازار اروپا محسوب می شود و مشتریان این خودرو نسبت به کیفیت و امکانات این خودرو واکنش مثبتی نشان داده اند.

بر اساس خبرها خودروساز رومانیایی در زمان عرضه این خودرو، قول اضافه کردن تولید موتور قدرتمندتری را داده بود بر همین اساس داچیا جوگر هیبرید ۱۴۰ اسب بخاری در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۲ که ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ برگراز خواهد شد رونمایی می شود.

بر اساس گزارش ها داچیا جوگر ۴ سیلندر هیبریدی نسبت به نسخه قبلی که ۱۱۰ اسب بخار بود ۳۰ اسب بخار افزایش قدرت پیدا کرده است. که همین موضوع از نقاط ضعف اصلی این شاسی بلند 7 نفره بود که اصلاح شد.

طبق خبرهای اعلام شده توسط مسئولین مربوطه، داچیا جوگر ۲۰۲۳ با پیشرانه هیبریدی جدید در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۲ معرفی می شود.

امکانات و مشخصات داچیا جوگر ۲۰۲۳

داچیا جوگر هم‌اکنون توانسته است نگاه های بسیاری را به سوی خود بکشاند. این خودرو در مدل‌های قبلی به دلیل وجود موتور ۳ سیلندر با انتقادات زیادی روبرو بود، اما این شرکت با معرفی نسخه ۴ سیلندر هیبریدی در جهت رفع این نقطه ضعف قدم برداشت.

داچیا جوگر ۲۰۲۳

قدرت داچیا جوگر در نسخه‌ ۳ سیلندر برابر با ۱۱۰ اسب بخار بود که قدرت پایین آن موجب نارضایتی مشتریان شده بود. اما اکنون این شرکت با ارائه داچیا جوگر ۲۰۲۳ به پیشرانه قدرتمندتر ۴ سیلندر هیبریدی که قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار را تولید می کند توانست نظر مشتریان را به سمت خود سوق دهد و یک خودروی با کیفیت ارائه کند.

بر اساس بررسی ها در نسخه جدید داچیا جوگر ۳۰ اسب بخار نسبت به قبل قدرت یافته است. همچنین قرار خودرو داچیا جوگر در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۲۲ که ۲۵ مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود رونمایی شود.

حجم های متفاوت موتورها برای داچیا جوگر ۲۰۲۲

موتورهای کارآمد برای این مدل جدید عرضه می شود. تمام TCE 110 جدید ۱٫۰ لیتر، سه سیلندر، موتور بنزینی تزریق مستقیم است که دارای ۱۱۰HP اسب بخار و ۲۰۰nm گشتاور در ۲۹۰۰prpm است.

در مدل جدید این خودرو از چندین نوآوری فنی برای افزایش تولید، بهبود مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می کند. ساخت بلوک آلومینیوم آن وزن کلی را کمتر می کند.

موتور TCe100 Bi-Fuel به تعهد داچیا برای ارائه طیف کاملی از خودروهای بنزینی LPG دوگانه سوز ادامه می دهد. هنگام کار با LPG، میانگین انتشار CO2 برای Dacia Jogger 10 درصد کمتر از یک موتور بنزینی معادل با ۱۲۱ گرم در کیلومتر است.

همچنین علاوه بر این، مخزن ۴۰ لیتری LPG و مخزن ۵۰ لیتری بنزین به Jogger حداکثر برد ترکیبی ۶۲۱ مایل با مصرف سیکل ترکیبی WLTP تا ۳۷٫۱mpg را نشان می دهد.

داچیا جوگر جدید

SUV هفت نفره

با الهام از املاک و MPV ها

ردیف عقب قابل جابجایی

صندلی های میانی تاشو برای فضای بیشتر

بنزین و گاز مایع دوگانه سوز در راه اندازی ترکیبی در راه است

تریم های اساسی و راحتی ارائه شده

نسخه بسیار محدود نسخه در راه اندازی

قیمت حدود 13000 پوند

مدیران این شرکت در حال حاضر جزئیات بیشتری از مشخصات فنی و موتور هیبریدی این خودرو اعلام کرده اند. بنابر این دور از انتظار تیست که قوای محرکه این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری برقی رنو کلیو مجهز بشود.

در رنو کلیو پیشرانه بنزینی می توان به کمک یک پیشرانه برقی و یک استارت-ژنراتو یکپارچه قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار را تولید کرد. بر اساس بررسی ها قدرت تولیدی حاصل از این پیشرانه، توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می یابد.

گفتنی است که اگر داچیا جوگر ۲۰۲۳ مجهز به این چنین پیشرانه‌ای شود، این خودرو به یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای ۷ نفره داچیا به حساب می آید.

شاسی بلند 7 نفره داچیا جوگر ۲۰۲۳ کابینی جادار دارد و یک فضای مناسبی را برای سرنشینان این خودرو ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گفته مسئولین مربوطه، طول خودرو داچیا جوگر، ۴.۵۵ متر است و اگر صندلی‌های ردیف سوم خوابانده شود می‌توان یک فضای صندوق ۷۰۸ لیتری ایجاد می شود.

در صورتی که صندلی‌های دوم نیز خوابانده شود این فضا به ۱۸۱۹ لیتر افزایش می یابد.

بر اساس خبرها و اعلام شرکت داچیا، لیست کامل مشخصات فنی جدیدترین خودروی این شرکت، محصول هیبریدی تولیدی جدید در هفته آینده قبل از برگزاری نمایشگاه خودرو پارس ۲۰۲۲ منتشر و اعلام می شود.

طبق خبرها، این شاسی بلند ۷ نفره اقتصادی در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد.

قیمت خودرو داچیا جوگر در نسخه ۱ لیتری حدود ۱۷ هزار یورو بوده و متقاضیان برای خرید نسخه جدید ۴ سیلندر هیبریدی باید هزینه بیشتری را بپردازند.

مشخصات داچیا جوگر در نسخه قبلی

نسخه محدود "Extreme" این شرکت با تزئینات مشکی، سقف، آینه، آنتن، چرخ های آلیاژی، اسکیدهای خاکستری، و نوارهای منحصر به فرد درب و نشان اکستریم به مشتریان ارائه کرد

محصول داچیا جوگر در پنج رنگ سفید یخچالی، شامل مشکی مرواریدی، خاکستری اسلیت، خاکستری سنگ قمر و قهوه ای تراکوتا عرضه شد.

یکی از بالاترین نقاط قوت، کابین جادار با پیکربندی سه ردیفه این خودرو بود. بر اساس گفته داچیا، این کابین طرفیت حداکثر 7 مسافر بزرگسال را دارد.

بر اساس بررسی ها گفته شده که داشبورد این محصول با ساندرو به اشتراک گذاشته شده بود یعنی دارای یک سیستم پایه و نسبتاً مدرن با سه نوع سیستم اطلاعاتی - سرگرمی می باشد.

از رادیو متصل به تلفن هوشمند گرفته تا صفحه لمسی 8 اینچی. پرچمدار Media Nav از اتصال بی سیم Android Auto و Apple CarPlay پشتیبانی می کند و دارای سیستم ناوبری، سیستم صوتی شش بلندگو و دو پورت USB می باشد.

همچنین ویژگی هایی مثل صفحه نمایش دیجیتالی، گرم شدن صندلی های جلو، کنترل آب و هوا، برف پاک کن اتوماتیک و ترمز دستی برقی به عنوان تجهیزات اختیاری نام برد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان