در سال ۱۴۰۲ خودرو در بورس عرضه می شود؟

صفحه اقتصاد در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه در سال 1402 خودرو در بورس عرضه می شود؟ پرداخته است.

در سال 1402 خودرو در بورس عرضه می شود؟

صفحه اقتصاد در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه در سال 1402 خودرو در بورس عرضه می شود؟ پرداخته است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا از لایحه بودجه موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه شنبه)، پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف بند الحاقی ۱۳ تبصره ۶ را بررسی و در نهایت با این پیشنهاد موافقت کردند.
ایسنا: سید شمس الدین حسینی، رییس کمیسیون تلفیق مجلس در توضیح چرایی حذف این بند در کمیسیون تلفیق، بیان کرد: اینکه خودرو چگونه و در کجا و به چه قیمتی عرضه شود و ساز وکار اجرایی شورای رقابت چیست خودش قانون دارد. بر اساس بررسی های کارشناسی در کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسیدیم که نیازی نیست این موضوع در بودجه دیده شود. از آنجا که درآمدی هم از این محل وجود ندارد پس نمی توان هزینه کردی نیز برای آن پیش بینی کرد.

در نهایت نمایندگان با حذف این بند از لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۱۳ تبصره ۶ آمده بود که؛ شرکت‌های خودروسازی داخلی موظفند براساس برنامه تولیدی که وفق بند (۵) ماده (۵۸) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می رسد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند. شورای رقابت موظف است وفق بند (۵) ماده (۵۸) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با درنظر گرفتن هزینه های تحقق و توسعه و هزینه های مالی مرتبط با فعالیت تولیدی(مورد تأیید حسابرس) محاسبه و دربازه های حداکثر سه ماهه مجدداً به روزرسانی نماید. شرکت بورس کالا موظف است هشتاد و پنج درصد(۸۵%) مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب ……….. نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان