یونیت دندانپزشکی را با اصالت خرید کنید

یک وسیله بسیار ضروری و حائز اهمیت در کلینیک های دندان پزشکی،  یونیت دندانپزشکی ((Dental unit می باشد، و هر دندان پزشکی به این وسیله احتیاج دارد. ضمن شناخت

یونیت دندانپزشکی را با اصالت خرید کنید

از آن جایی که یونیت دندان پزشکی، یک وسیله ی مهم در دندان پزشکی می باشد، لازم لست تا حین خرید یونیت دندان پزشکی، به کیفیت و مرغوبیت آن توجه فرمائید.زیرا استفاده از ابزار درست ضمن درمان بیماران، موجب رفاه افراد و تسریع بخشی فرآیند درمان می شود.

یونیت دندان پزشکی چیست؟

یک وسیله بسیار ضروری و حائز اهمیت در کلینیک های دندان پزشکی، یونیت دندانپزشکی ((Dental unit می باشد، و هر دندان پزشکی به این وسیله احتیاج دارد. ضمن شناخت بهتر این وسیله و اجزای تشکیل دهنده آن با ما همراه باشید.

یونیت دندان پزشکی از متشکل از چه قسمت هایی است؟

صندلی دندان پزشکی: این وسیله ، ضمن نشستن فرد بیمار ساخته شده است و دارای ۳ قسمت، سری(a) پشتی(b) و همچنین نشیمن گاه (c) می باشد. این قسمت های ذکر شده، در دو حالت جدا و کامل قابلیت تنظیم را دارا می باشد. در واقع تنظیم نمودن این بخش ها،سبب راحتی بیمار می شود. کلید های تنظیم پوزیشن گاهی بر ردی قسمت تابلت دستیار و یا بر روی تابلت دندان پزشک، قرار گرفته است.به علاوه از این، در برخی از مدل های صندلی، در بخش کفی یونیت، یک قسمت که foot Controller(d) نام دارد ، نیز وجود دارد که امکان تنظیم نمودن موقعیت صندلی را با پا به فرد می دهد. همچنین در مواردی هم این تنظیم از روش پدال پا یونیت (e) نیز ممکن است، و در زمانی که دندان پزشک دست هایش آلوده و یا آزاد نیست، امکان تنظیم نمودن صندلی بیمار با پا را داشته باشد.

میز کنترل یا به عبارتی تابلت دندان پزشک

در حقیقت این بخش اصلی یونیت می باشد و برای متصل نمودن وسیله های مخصوص دندان پزشکی به هندپیس، یک نوع شلنگ هایی را دارا می باشد. هر کدام از هندپیس هایی که به این میز متصل شده اند از طریق پدال پای یونیت کار گی نمایند.به طور معمول یک عدد سینی ضمن قرار دادن ابزار ها به تابلت دندان پزشک نیز متصل است. یک قسمت دیگر نیز پوآر هوا و آب می باشد که به شلنگ های تابلت دندان پزشک اتصال داده شده است و به حالت جداگانه با دکمه های هوا و آب بر روی خود وسیله کار می نماید.

میز دستیار یا تابلت

بخشی می باشد که در طرف مخالف از دندان پزشک یا به عبارتی سمتی که دستیار می ایستد، قرار می گیرد. و بر روی دکمه هایی ضمن تنظیم نمودن پوزیشن صندلی فرد بیمار، نظیر دکمه های کنترل جریان آب کراشوار، دکمه ی خاموش/روشن چراغ یونیت، پوآر هوا و آب و… و سیستم ساکشن نیز موجود است.

کاسه کراشوار

بخشی به حالت کاسه می باشد، که شبیه به روشویه کوچک است که فرد بیمار از آن ضمن شسشتوی دهان و خالی نمودن محتویات دندان استفاده می نماید.

چراغ

علاوه بر موارد ذکر شده، یونیت دندان پزشکی، یک چراغ متحرک را نیز دارا می باشد، و قابلیت تنظیم نور به داخل دهان فرد بیمار و محیط کار را دارد، ضمن این که دندان پزشک دید بهتری به کار خود داشته باشد.
نگاتوسکوپ: بعضی از یونیت ها دارای بخشی به نام نگاتوسکوپ می باشد که ضمن مشاهده نمودن هر چه بهتر فیلم های رادیو گرافی بیمار کاربرد دارد.

مانیتور

در یونیت های جدید، از مانیتور برای مشاهده و بررسی نمودن رادیوگرافی ها و تصاویر استفاده می شود.
در هنگام خرید یونیت دندان پزشکی، به چه نکاتی می بایست دقت نمود؟

در خرید یونیت دندان پزشکی ، لازم تا چند مورد مهم را مورد بررسی قرار بدهید. این موارد عبارت است از :

کیفیت: درواقع یک یونیت دندان پزشکی مناسب، دارای کیفیت بالا و بسیار خوبی می باشد. به عنوان مثال: قسمت های متفاوت یونیت نظیر چراغ روشن، صندلی، کاسه کراشوار، سیستم ساکشن و دوش آب لیوان…می بایست به حالت استاندارد طراحی شده باشد.
قیمت: به خاطر داشته باشید که این ذهنیت که هر چیزی که گران است با کیفیت است، اشتباه می باشد. و با توجه به ویژگی هایی که ضمن خرید یونیت دندان پزشکی دارید به قیمت آن توجه نمائید.
برند های معتبر: در هنگام خرید یونیت دندان پزشکی، همواره به دنبال برند های سابقه دار و معتبر بروید و از هر جایی خرید نکنید. کام طب یکی از مجموعه های معتبر با چندین سال سابقه کار دندان پزشکی می باشد.

سخن پایانی
توصیه می شود، همواره در حین خرید یونیت دندانپزشکی به عوامل ذکر شده توجه داشته باشید.چرا که این وسیله در دندان پزشکی بسیار مهم استو می بایست از مراکز معتبر آن را تهیه نمائید.شرکت کام طب یکی از برند های تولید یونیت می باشد که با استفاده از بکارگیری تکنولوژی های به روز دنیای پزشکی اماده ارائه یونیت دندان پزشکی با کیفیت به شما کاربران محترم می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان